کنترل دیابت با سم سوسمار!

بیماری دیابت Diabetes و یا مرض قند بالاترین میزان شیوع را در بین بیماری های مختلف دارد و برای فرد مشکلاتی از قبیل ضعیف شدن سیستم ایمنی ،مشکلات سیستم اعصاب محیطی ، سخت و شکننده شدن عروق خونی، سکته قلبی و مغزی، عوارض چشمی و شبکیه، مشکلات کلیوی، زخم و عفونت در پا ایجاد می کند.

دیابت چیست؟

دیابت یا مرض قند بر اثر قطع تولید انسولین و یا عدم کارکرد مناسب انسولین در بدن به وجود می آید. انسولین هورمونی است که مواد غذایی قندی و نشاسته و… را در بدن به انرژی تبدیل می نماید. عوامل ژنتیکی و محیطی همچون چاقی و بی تحرکی در ابتلا به این بیماری دیابت نقش موثری دارند. برای تشخیص ابتلا به دیابت پزشک Doctor آزمایش قند خون ناشتا (FBS) و یا قند خون دو ساعته (OGTT)، که معیاری از عملکرد لوزالمعده و ترشح انسولین می باشند، را تجویز می کند و با آن ابتلا به دیابت را در افراد تشخیص می دهد.

انواع دیابت

دیابت نوع1: در این دسته از مبتلایان حدود 5% تا 10% کل دیابتی ها هستند که تولید انسولین در بدن آنها به طور کامل قطع می شود و قند موجود نمی تواند وارد سلولها شده و انرژی بدن را تامین نماید بنابراین دچار افزایش شدید قند خون می شوند.

دیابت نوع 2: بدن این نوع از دیابتی ها نسبت به انسولین مقاوم می شود در این حالت انسولین ترشح شده تاثیری بر روی جذب قند ندارد و یا ترشح آن به میزان کافی صورت نمی گیرد.

دیابت حاملگی:در زمان بارداری حدود 4% از کل بانوان موقتا به این نوع دیابت مبتلا می شوند.

کاهش میزان گلوکز خون با داروی بیماری آرتروز

داروها در جای خود اهمیت بسیار زیادی در درمان دیابت دارند ولی نباید فراموش کرد که درمان های غیر دارویی از جمله ورزش Sport و رژیم غذایی نیز باید همزمان با مصرف داروها انجام شوند تا درمان به شکل مطلوب تری صورت پذیرد.

یکی از داروهای جدید کشف شده برای کاهش قند خون، داروی متداول برای آرتروز روماتوئید است که میزان قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد . این دارو که lefluonamide نام دارد قند خون را به مقدار قابل توجهی در مبتلایان به دیابت نوع 2 کاهش می دهد و موجب بازگشت مقاومت انسولین درموش آزمایشگاهی گردید. این درمان به عنوان یک درمان موثر آنتی بیوتیکی در نظر گرفته شد.

با داروهای جدید برای کاهش گلوکز خون آشنا شوید

داروی lefluonamide که داروی درمانگر آرتروز روماتوئید است پروتئین درگیر در بی حس کردن گیرنده انسولین را که مسئول آموزش سلول ها در شروع به جذب قند از جریان خون است را هدف قرار می دهد.

دانشمندان پی بردند افرادی که از بیماری آرتروز روماتوئید رنج می برند و برای درمان این دارو را مصرف می نمایند ، دارای میزان قند خون کمتری بوده و همچنین بیماران چاق وزن کم کرده بودند.

lefluonamide یک دارو ضدالتهابی است که گیرنده انسولین را بی حس می کنند و از طریق تاثیر ضدالتهابی اش می تواند قندخون را کنترل کند.

دارو برای کاهش گلوکز خون

کشف دارویی جدید برای کاهش گلوکز خون

دو داروی بسیار جدید و تزریقی برای کاهش گلوکز خون

* پرام لینتاید:

پرام لینتاید همان هورمون آمیلین است که به همراه انسولین و گلوکاگون از سلول های بتا ترشح می شود و همراه با تزریق انسولین موثر است و تزریق آن، A1C را پایین می آورد. در دیابت نوع 1 و 2 پرام لینتاید را به همراه با انسولین تزریق می کنند اما نباید با ویال انسولین نباید مخلوط شود وحداکثر دوز آن 120 میکروگرم قبل از صبحانه است.

*مقلدهای این کرتین:

نوعی سوسمار در سواحل جنوبی آمریکای شمالی زندگی می کند که دارای نیش خطرناک و سمی است. بزاق این سوسمار دارای ماده ای است که موجب کاهش قندخون می شود و اثرات این کرتین (هورمون های تنظیم کننده قندخون ) را تقلید می کند. ماده استخراج شده ازبزاق این سوسمار غول پیکر EXENATIDE نامگذاری شده است که در سال 2007 توسط FDA مورد تایید قرار گرفته است. اگزناتاید، برای درمان افراد دچار دیابت نوع 2 موثر است. دیابتی هایی که قند خونشان حتی با رعایت رژیم غذایی و داروهای خوراکی ضد دیابت، کنترل نمی شود می توانند این دارو را استفاده کنند و قند خون خود را کنترل نمایند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟