افزایش انرژی روزانه با 6 گام موثر/15 دقیقه ای قدرتمند شوید

پیاده روی: هر نوع فعالیت هوازی، حتی بالا رفتن از پله ها شما را پرانرژی خواهد کرد. ورزش Sport نه تنها عملکرد بدنتان را بهتر می کند بلکه میزان اکسیژن خونتان را نیز افزایش می دهد و موجب می شود قلبتان تندتر بزند و در نتیجه جریان خون به ماهیچه و بازگشت به ریه ها تقویت شود. ورزش همچنین موجب ترشح آندرفین (یک ماده شبه هورمونی) می شود و یک احساس خوب جسمی را در شما ایجاد می کند.

نوشیدن آب: کم آبی از عوامل و مقصران اصلی کاهش سطح انرژی بدن و بروز خستگی است. اگر دچار کمبود آب به صورت خفیف شدید، رساندن اکسیژن به اندام ها آرام تر صورت می گیرد و باعث از بین رفتن انرژی می گردد. پس نوشیدن قهوه و نوشیدنی های انرژی زا را کنار بگذارید و روزانه به اندازه کافی آب بنوشید.

قرار گیری در معرض نور خورشید: نور خورشید به شما انرژی می بخشد زیرا شما زیر نور خورشید ویتامینDکسب می کنید و ویتامینDمی تواند روحیه و عملکرد ذهنی تان را افزایش دهد. با این حال صورتتان را در معرض نور خورشید قرار ندهید و خود را برنزه نکنید و همیشه خود را از تماس با اشعه مضر یو وی خورشید دور نگاه دارید. تنها 15 دقیقه هوا خوری و استفاده از نور خورشید در بیرون از منزل باعث می شود که شما شاداب و پرانرژی به سر کار خود بازگردید.

مصرف فیبر در وعده صبحانه: اینطور ثابت شده افرادی که به اندازه کافی در وعده صبحانه فیبر دریافت نمی کنند، بیشتر دچار احساس کمبود انرژی در طول روز می شوند. مصرف بلغور جو، نان تست کامل، تخم مرغ و همچنین ماست و انواع توت ها در وعده صبحانه فیبر مورد نیاز بدن را تامین کرده و فرد را از احساس خستگی در طول روز دور می کند. فراموش نکنید که مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه ب که مانند یک نوشابه انرژی زا عمل خواهند کرد شامل ماست، غلات کامل و دانه آفتاب گردان است. مواد معدنی موجود در آجیل، غلات کامل و فراورده های لبنی با کمک به سوخت و ساز بدن نیز انرژی را افزایش می دهند.

داشتن چرت های کوتاه: یک خواب کوتاه 15 تا 30 دقیقه ای برای تجدید قوای سیستم های بدن کافی است و به شما در رفع خستگی تان کمک می کند.

تنفس عمیق: با تنفس عمیق، میزان اکسیژن خون زیاد می شود، فشار خون و تپش قلب Heart کم می گردد، عضلات آرام می شوند و گرفتگی های عضلانی از بین می روند. با هر تنفس، شما اکسیژن و انرژی به سلول های بدن خود می دهید. علاوه بر این، انجام حرکات یوگا و مدیتیشن تنها برای 10 دقیقه در اوایل صبح بهترین روش برای کاهش سطح استرس و مبارزه با خستگی در طول روز است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نخستین قدرت نمایی روحانی در قلب امریکا

ظریف عامل اصلی حمله تروریستی اهواز را معرفی کرد!

اعدام 9 مرد شیطان صفت در شیراز /صبح امروز اجرا شد

اولین عکس از جسد 2 تروریست در حمله تروریستی اهواز

فیلم لحظه حمله تروریستی در اهواز

تلخ ترین تصویر از کودک خونین در حادثه اهواز+ فیلم ها

سخنگوی سپاه پاسداران: جریان الاهوازیه عامل حمله تروریستی در اهواز است

فوری / تیراندازی مجدد در محل حادثه تروریستی اهواز + فیلم

اولین تصاویر از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز + فیلم

اولین فیلم از حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز + فیلم

فوری / حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز+ فیلم

این فیلم تمام ایرانیان را در دنیا تکان داد / چه بلایی بر سر سمیه در کمپ منافقین آمد

حمید و 2 فرزندش قربانی عشوه زنانه ناهید شد!

تجاوز به عروس های جوان هنگام مشاوره زناشویی در اتاق مشاور + عکس

پدر داماد عاشق عروسش شد و به او تجاوز کرد!

 

 

 

کدخبر: 418489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟