با 9 ترفند سریع الاثر ریزش مو را متوقف و درمان کنید

اغلب مردان با بالا رفتن سن با مشکل کم پشت شدن موها مواجه می شوند و ریزش مو در مردان امر بسیار شایعی است. اگرچه ژنتیک یکی از مهم ترین عوامل بروز این مسأله است اما سبک زندگی هم نقش زیادی در آن دارد. ایجاد تغییر در رژیم غذایی، کنترل اضطراب و مراجعه به پزشک Doctor تنها بخشی از کارهایی است که می توانید برای جلوگیری از ریزش موهایتان انجام دهید. در ادامه به راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو در مردان می پردازیم.

۱- رژیم غذایی مناسبی داشته باشید

داشتن عادت های سالم غذایی نقش مهمی در ضخیم تر و پرپشت شدن موها دارد. پروتئین های کم چرب موجود در ماهی، گوشت های کم چربی و سویا، به رشد موها کمک می کنند. همچنین مغزها و تخمه ها حاوی ویتامین ای و چربی های مفیدی هستند که چربی مورد نیاز برای حفظ لطافت و سلامت موها را تأمین می کنند. حتی ادویه ها هم برای موهایتان مفید هستند. اضافه کردن دارچین به غذا کمک می کند اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز موها فراهم شود.

۲- آب بنوشید

نزدیک به ۲۵ درصد از فولیکول های موها از آب تشکیل می شود و زمانی که آب بدن تان از دست می رود، ممکن است فولیکول های جدید موها تضعیف شوند.

۳- ویتامین مصرف کنید

علاوه بر اضطراب، ژنتیک و بیماری ها، کمبود ویتامین هم یکی از دلایل اصلی ریزش مو در مردان است. برای آنکه به جلوگیری از طاس شدن تان کمک کنید، مصرف کافی ویتامین ها را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

ویتامین آ به کنترل ترکیبات رتینوئیک اسید در داخل فولیکول های مو کمک می کند. ویتامین بی می تواند به کاهش اضطراب کمک می کند که یکی از عوامل ریزش مو است. ویتامین های سی، دی و ای به بدن تان کمک می کنند مواد مغذی ضروری ای که برای سالم ماندن به آن نیاز دارد را حفظ کند.

۴- به پزشک مراجعه کنید

اگر دچار ریزش مو شده اید، به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا علت احتمالی ریزش موهایتان معلوم شود. پزشک تان با شما درباره ی داروهای مصرفی تان، محصولات بهداشتی ای که استفاده می کنید و همچنین سابقه ی ریزش مو در خانواده ی شما صحبت خواهد کرد. ممکن است علت ریزش موهایتان تنها عوارض جانبی یکی از داروهایتان باشد.

۵- از مدل موهایی که فشار زیادی به موها وارد می کنند پرهیز کنید

اگر موهایتان را بالای سرتان را جمع می کنید یا از طرفداران مدل موهایی هستید که فشار زیادی به موها وارد می کنند باید بدانید که با این کار احتمال ریزش مو را در خود بالا می برید. این مدل ها موها را دچار اختلالی به نام آلوپسی کششی می کند. آلوپسی کششی زمانی رخ می دهد که موها تحت فشار شدیدی قرار می گیرند و دائما کشیده می شوند، در نتیجه فولیکول های مو آسیب می بینند. شاید در دوران جوانی این مسأله به چشم نیاید، اما مدل موهایتان در این دوران نقش مهمی در وضعیت موهایتان در سنین بالاتر خواهد داشت.

۶- اضطراب خود را کنترل کنید

بعضی مردان از فکر از دست دادن موهایشان دچار اضطراب شدیدی می شوند که همین مسأله باعث بیشتر شدن روند ریزش موهایشان می شود. اضطراب شدید می تواند منجر به بروز اختلالات متعددی در موها از جمله تلوژن افلوویم (ریزش موقت و ناگهانی اما شدید موها) موکنی (تمایل به کندن موهای سر) و طاسی منطقه ای (نوعی بیماری خودایمنی که در اثر آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به فولیکول های موها حمله می کند). با ارزیابی دوباره ی اموری که باعث اضطراب تان می شوند و همینطور استفاده از روش های کاهش استرس مثل تنفس عمیق یا ورزش Sport روزانه، اضطراب خود را مدیریت کنید.

۷- از مصرف سیگار و مشروبات الکلی پرهیز کنید

مصرف سیگار و مشروبات الکلی می تواند بر سلامت موها تأثیر بگذارید. پژوهش های متعددی نشان می دهد این عادت ها از عوامل ریزش موها هستند. مصرف سیگار، جریان خون به سمت فولیکول های موها را تحت تأثیر قرار می دهد و مشروبات الکلی هم می توانند منجر به کم آب شدن بدن و کمبود مواد مغذی شود.

۸- به طور منظم ورزش کنید

به طور قطع از فواید ورزش برای سلامت بدن آگاه هستید، اما آیا می دانید که این مسأله در مورد سلامت موها هم صدق می کند؟ ورزش اضطراب را کم می کند و گردش خون و سلامت عمومی را بهبود می بخشد، در نتیجه به رشد موها کمک می شود.

۹- درباره ی مصرف مکمل های مخصوص مو با پزشک مشورت کنید

مکمل های دارویی زیادی مخصوص موها در بازار Store وجود دارد که هم از ریزش موها جلوگیری کرده و هم به رشد دوباره ی آن ها کمک می کند. با این حال درباره ی انتخاب مکمل های مناسب خود حتما با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

مردان شیطان صفت دستان دختر 17 ساله را بعد از آزار تتو کردند! + تصاویر

جسد زنانه با لباس ورزشی را می شناسید؟! / در بابلسر پیدا شد

این 6 مرد اعدام می شوند!

جزییات بی گناهی احسان علیخانی و مهران مدیری درپرونده ثامن الحجج !

حمله نژادپرستانه به محمدرضا گلزار + جزییات

سرنوشت وحشتناک مریم و شبنم در خیابان های شوم تهران!

بوسه تلخ به دست دختری که باید قطع شود! + تصاویر

پدرسنگدل نازنین زهرا مرندی در تهران دستگیر شد + فیلم و عکس

حمید با 3 مرد سراغ زن 20 ساله همسایه رفت! / در عید قربان رخ داد

پشت پرده اخبار نیت شیطانی مردان عراقی برای زنان ایرانی!

تجاوز عجیب خانم مسافر به راننده مرد! + عکس

تجاوز فجیع پدر و 2 پسر به دختر 12 ساله خود+ عکس

کدخبر: 411565 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟