مواد غذایی رفع کننده احساس گرسنگی/اگر رژیم لاغری دارید بخوانید

اغلب اوقات مردم به اشتباه با احساس گرسنگی رژیم خود را ادامه می‌دهند اما قطع کردن کالری به معنای نخوردن مواد مغذی و گشنگی کشیدن نیست بلکه باید روی غذاهایی تمرکز کنید که احساس گرسنگی را در شما از بین ببرد و به شما کمک کند بهتر اما کمترغذا بخورید. شما می‌توانید از خوردن میان وعده بپرهیزید یا می‌توانید به جاهای غذاهای حجیم غذاهای خوب بخورید.

1. بادام

اگر به دنبال ماده غذایی هستید که آن را با احساس خوبی بجوید، می‌توانید از بادام استفاده کنید. بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان است و بادام باعث می‌شود که مدت زمان طولانی‌تری احساس سیر بودن داشته باشید و به کاهش وزنتان نیز کمک می‌کند و همچنین برای پوست بسیار مفید است. ولی حواستان باشد که هرچیزی را برای موثر بودن باید در مقدار کم مصرف کنید.

2. بلغور جو دو سر

چه چیزی بهتر از این که برای شروع روز خود از این ماده غذایی خوشمزه و مقوی استفاده کنید و در تمام طول روز شما را پر نگه دارد. بلغور جو دو سر به آرامی هضم می‌شود و به همین دلیل باعث می‌شود شما خیلی دیر احساس گرسنگی کنید و به غذاهایی که می‌بینید اشتیاقی نشان ندهید.

3. قهوه

خوردن یک فنجان قهوه در شروع روز کاری است که خیلی‌ها به آن علاقه نشان می‌دهند. قهوه علاوه بر اینکه به از بین رفتن خواب آلودگی اول صبح به شما کمک می‌کند،‌می‌تواند متابولیسم بدنتان را هم افزایش می‌دهد. قهوه حتی باعث می‌شود شما مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشید. این نوشیدنی پرطرفدار، دارای مزایای زیادی است، اما فراموش نکنید هر چیزی به اندازه متعادلش خوب است.

4. توفو

هر چند که اکثرا به توفو و بافت آن عادت ندارند اما ارزشش را دارد که آن را امتحان کنید. این ماده غذایی حاوی ژنسیسین است. ژنسیسین یک ماده شیمیایی است که به شما اجازه می‌دهد مصرف مواد غذایی خود را کاهش دهید و راحت‌تر آن را بخشبندی کنید.

5. سالمون

برای همه‌ی طرفداران غذاهای دریایی، سالمون یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. سالمون دارای هورمون لپتین است که اشتهای شما را کم می‌کند. سالمون راحت پخته می‌شود و در کنار همه‌ی غذاها می‌توانید از آن استفاده کنید پس ارزش امتحان را دارد.

6. آب

آب با اینکه شاید به راحتی در اختیار ما هست اما به نوعی می تواند مهمترین نوشیدنی باشد که آن را می‌نوشیم. آی می‌تواند یه عنوان یک ماده غذایی هم در نظر گرفته شود. چرا که املاح و مواد معدنی موجود در آن از اهمیت بالای برای بدن برخوردار است. اما این یک غذایی است که شما هرگز نمی‌توانید بیش از حد از آن بنوشید. آب یک ماده غذایی کامل و ساده است و هرچه بیشتر آب بنوشید کمتر غذا می‌خورید.

7. آووکادو

آووکادو یک ماده غذایی جادویی است و وقتی آن را میخورید سیگنال‌هایی به ذهنتان فرستاده می‌شود که شما باور کنید سیر هستید و احساس پر بودن داشته باشید. آووکادو سرشار از چربی سالم و فیبر است که باعث می‌شود شکم شما را پر نگه دارد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 341534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟