ریز مغذی مفید بر کاهش وزن و لاغری

همینطور مصرف امگا ۳ با کاهش خطر افسردگی و سلامت پوست در ارتباط است.محققین همینطور بر این باور هستند که مصرف این مکمل می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. اما هنوز نتایج در مورد این موضوع قطعی نیست. در این مقاله سعی‌ بر این شده تا آخرین شواهد موجود در مورد اثر امگا ۳ روی کاهش وزن خلاصه شود

امگا ۳ چیست؟

اسید چرب امگا ۳ جزو اسیدهای چرب ضروری برای بدن است. تعداد زیادی از انواع اسید چرب امگا ۳ وجود دارد اما در کّل به دو گروه تقسیم می‌شوند.

1-اسید چرب امگا ۳ ضروری، مهمترین نوع از این نوع اسید چرب آلفا لینولنیک نام دارد که به میزان فراوان در مغز گردو، دانه چیا، و سایر دانه‌ها روغنی یافت می‌شود.

2-اسید چرب امگا ۳ بلند زنجیره‌، از معروفترین این نوع از اسید چرب می‌توان به ایکوساپنتانوییک اسیدو دکوزا پنتانوییک اسید اشاره کرد. این نوع از چربی‌ بیشتر در روغن ماهی‌ و ماهی‌ چرب یافت میشود.

این اسیدهای چرب ضروری هستند چرا که بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی وارد بدن شود، و یا اینکه تولید آن در بدن نا کافی‌ است. به همین علت متخصصین تغذیه مصرف در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم از اسید چرب امگا ۳ را در روز توصیه می‌کنند. این میزان از چربی‌ با خوردن حدود دو وعده ماهی‌ چرب مثل ماهی تن و ماهی سالمون یا مصرف مکمل به بدن می‌رسد.

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که مصرف کافی این نوع از اسید چرب همینطور با کاهش میزان التهاب در بدن در ارتباط است، همینطور با کاهش خطر بروز سرطان و افسردگی.

روغن ماهی‌ امگا 3 ممکن است که میزان گرسنگی و اشتها را کاهش دهد

روغن ماهی‌ امگا ۳ می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. مکانیزم عمل ممکن است متفاوت باشد ولی‌ احتمالا مهمترین اثر در کاهش اشتها و گرسنگی است. اثر گذاری امگا ۳ به ویژه در افرادی که از برنامه کاهش وزن پیروی می‌کنند احتمالا قویتر است. در یک مطالعه بین افراد سالمی که رژیم غذایی کاهش وزن داشتند مصرف امگا ۳ افزایش داده شد و نتیجه گیری در کاهش وزن سرعت بیشتری پیدا کرد.

روغن ماهی‌ می‌تواند سوخت و ساز را افزایش دهد

راهکار دیگری که شاید اسید چرب امگا ۳ به کاهش وزن کمک کند میتواند افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن باشد. هر چه میزان متابولیسم بدن افزایش داشته باشد در نتیجه آن کالری سوزی بیشتر خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 306411 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟