حکم اعدام 3 مرد با نوشتن توبه نامه متوقف شد / مرد شیطانی و  قاتل زن جوان قصاص شدند

به گزارش رکنا، 4 مرد جوان که 2 نفرشان به اتهام قتل و 2 نفر دیگر به اتهام تجاوز از روز شنبه هفته جاری برای اجرای حکم به سلول انفرادی در زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شدند. اولین زندانی قصاصی مردی تبعه افغانستان بود که یک زن ایرانی را کشته بود‌. این زن میانسال با خودروی پرایدش در تهران مسافرکشی می‌کرد، او ۲۴ تیر۹۷ از خانه‌اش برای کار بیرون رفت و ناپدید شد.

خانواده‌اش گم شدن او را به پلیس اطلاع دادند و ماموران در جست‌وجوی وی بودند. جست‌و‌جو‌ها ادامه داشت تا اینکه خودروی پراید زن گم‌شده بدون سرنشین در یکی از اتوبان‌های تهران و ساعاتی بعد هم جسد او در بوستان چیتگر پیدا شد. شواهد از مرگ او بر اثر خفگی حکایت داشت. در ادامه رد یک تبعه افغانستان به نام مسعود در این جنایت به دست آمد و او دستگیر شد. مسعود به کشتن زن ایرانی با انگیزه سرقت اعتراف کرد و بعد از محاکمه در دادگاه کیفری حکم قصاص گرفت. با تایید این حکم در دیوان‌عالی کشور، سحرگاه دوشنبه ۲۵ اردیبهشت امسال در زندان رجایی‌شهر کرج به دار مجازات آویخته شد.

زندانی دیگر که پای چوبه دار رفت، مرد جوانی بود که در جریان فحاشی اینستاگرامی پاییز سال ۹۸ دو نفر را در قهوه‌خانه‌ای در محله افسریه تهران کشت. او به 2 بار قصاص و اعدام به اتهام محاربه محکوم شد. حکم قصاص او به‌دلیل حاضر نشدن اولیای‌دم اجرا نشد. این مرد همچنین برای اتهام محاربه‌اش توبه‌نامه‌ای نوشت و درخواست عفو کرد.

دیگر مرد اعدامی پنج سال قبل زنی را به‌عنوان مسافر سوار کرده، ربوده و مورد تجاوز قرار داده بود.

آخرین اعدامی هم 8 سال قبل به بهانه نشان دادن کبوتر و حیوان خانگی پسر خردسالی را در محله جنوب شهر تهران به خانه‌اش کشانده و مورد آزارو‌اذیت قرار داده بود. این دو متجاوز هم پای چوبه دار توبه‌نامه‌ای نوشتند که باعث توقف اجرای حکم شد. آنها پیش از این هم توبه نامه داده بودند که رد شده بود.

کدخبر: 893375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟