طرز تهیه اسکراب خانگی با قهوه + فیلم

به گزارش رکنا، طرز تهیه انواع اسکراب با قهوه را در این مطلب میخوانید

اسکراب چیست؟

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است. بنابراین ضروری است که از آن به خوبی مراقبت کنید و ظاهر آن را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید. اسکراب‌های بدن، یک لایه‌بردار مکانیکی هستند؛ به‌این معنا که سلول‌های مرده پوست را با مواد ساینده از لایه بیرونی پوست پاک می‌کنند.

فواید اسکراب بدن

    تسریع گردش سلولی

    نحریک تولید کلاژن

    افزایش گردش خون و تخلیه لنفاوی

    رسیدگی به مناطق نادیده گرفته شده

    جلوگیری‌از رشد مو

    بهبود اثربخشی درمان‌های موضعی

خواص قهوه برای پوست

قهوه، نوشیدنی شگفت‌انگیزی است که بسیاری از ما برای شروع روز از آن استفاده می‌کنیم. مطمئناً این نوشیدنی محبوب برای باز‌کردن چشم‌ها، تحریک مغز و شروع یک روز خوب عالی‌ست. با این حال چیزی که آن را حتی بهتر می‌کند، این است که فواید شگفت‌انگیز دیگری هم از جمله مراقبت بهتر از پوست دارد:

درمان آکنه

اسکراب بدن با قهوه می‌تواند به کاهش عفونت‌های مکرر پوست و آکنه کمک کند. اسید کلروژنیک موجود در قهوه یک آنتی باکتریال است که می‌تواند با این عفونت‌ها مبارزه کند.

اسکراب بدن با قهوه یا مواد ساینده دیگر مانند شکر یا نمک و سایر مواد این عمل را انجام می‌دهند. متخصصین پوست بر این نظرند اگر پوست شما خشک و کدر به‌نظر می‌رسد، یک لایه‌بردار ملایم می‌تواند پوست شما را صاف‌تر و درخشان‌تر کند

از بین‌ بردن سلولیت

اسکراب بدن با قهوه باعث گشاد‌شدن رگ‌های خونی و تسریع جریان خون می‌شود. کافئین در پوست جذب می‌شود و به افزایش جریان خون و کاهش سلولیت کمک می‌کند. همچنین باعث ریختن سلول‌های مرده و قدیمی پوست شده و پوست را صاف‌تر و شفاف‌تر نشان می‌دهد.

کاهش التهاب و مشکلات پس‌از آفتاب گرفتن

طرز تهیه:

تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به‌دست آید. سپس به‌آرامی به‌مدت چند دقیقه با حرکات دایره‌ای روی صورت ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید. قهوه، مواد زائد و پوست مرده را از صورت پاک می‌کند و آن را شفاف‌ترو صاف‌ترمی‌کند. پودر زردچوبه با صاف‌کردن رنگ پوست و دادن درخشش طبیعی، باعث سفید‌شدن پوست می‌شود و ماست، پوست را تغذیه و مرطوب می‌کند.

اسکراب قهوه برای سفید‌کردن پوست

مواد لازم:

    یک قاشق غذاخوری قهوه

    دو قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه

    دو قاشق غذاخوری ماست و گلاب

اسکراب صورت قهوه برای لکه‌های تیره

مواد لازم:

        یک قاشق غذاخوری قهوه

        یک قاشق غذاخوری شکر

        یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

        یک قاشق چای‌خوری آب لیمو

طرز تهیه:

    تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به‌دست آید. اسکراب را به‌صورت آرام و با حرکات دایره‌ای به‌مدت چند دقیقه روی صورت ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

اسکراب صورت قهوه برای جوش‌های سرسیاه

    این اسکراب یکی دیگر از انواع اسکراب بدن با قهوه است که باعث ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه و لکه‌های سیاه ریز روی پوست می‌شود که عمدتاً اطراف چانه بینی و پیشانی وجود دارند.

    مواد لازم:

        یک قاشق غذاخوری قهوه

        یک قاشق چایخوری پودر قند

        یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

    طرز تهیه:

    تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به‌دست آید. اسکراب را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای به‌مدت چند دقیقه روی صورت ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

    اسکراب صورت قهوه و شیر

    کافئین موجود در تفاله قهوه و لاکتیک موجود در شیر، پوست را روشن و درخشان می‌کند. این اسکراب برای انواع پوست مناسب است.

    مواد لازم:

        4/1 فنجان قهوه

        2/1 فنجان شیر

    طرز تهیه:

    مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف درست شود. سپس آن را به‌آرامی و با حرکات دایره‌ای به‌مدت چند دقیقه روی صورت ماساژ دهید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید.

    اسکراب صورت قهوه و شکر

    پودر قند و قهوه، پوست را عمیقا تمیز می‌کند و چربی و آلودگی و باکتری‌های انباشته شده را از منافذ پاک می‌کند. روغن نارگیل، پوست را تغذیه می‌کند و به‌طورکلی، اسکراب باعث روشن‌شدن پوست می‌شود و به آن درخشندگی می‌بخشد. به‌جای روغن نارگیل می‌توان از روغن زیتون یا بادام نیز استفاده کرد.

    مواد لازم:

        2/1 فنجان قهوه

        2/1 فنجان شکر

        4/1 فنجان روغن نارگیل

    طرز تهیه:

    تمامی مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به‌دست آید. حین حمام کردن، اسکراب را به‌آرامی به‌مدت چند دقیقه با حرکات دایره‌ای روی صورت ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. سپس آن را با آب بشویید.

کدخبر: 922045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟