قهوه ای مخصوص خوش اندام ها

فواید قهوه سبز برای کاهش وزن پس از آن که توسط دکتر Oz در سال 2012 ذکر شد، محبوبیت پیدا کرد. نمایش دکتر Oz آن را به عنوان «قهوه سبزی که فورا چربی را می سوزاند» اشاره کرد و ادعا کرد که با مصرف آن هیچ ورزش Sport یا رژیم غذایی لازم نیست.

افراد چاق، دیابتی، دارای فشار خون بالا، مبتلا به بیماری آلزایمر و دارای عفونت های باکتریایی، قهوه سبز را می نوشند.

1- چطور کار می کند؟

همانطور که گفته شد، دانه های قهوه سبز، دانه هایی از قهوه هستند که هنوز بو داده نشده اند.این دانه های قهوه حاوی مقدار بالایی از ماده شیمیایی اسید کلروژنیک است. تصور می شود که این ماده شیمیایی دارای مزایای سلامتی فراوانی باشد.

درمورد فشار خون بالا، باید گفت که این ماده می تواند رگهای خونی را تحت تاثیر قرار دهد به طوری که فشار خون کاهش می یابد. برای کاهش وزن، تصور می شود که اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز، بر چگونگی متعادل کردن قند خون و سوخت و ساز بدن تاثیر می گذارد.

2- موارد استفاده قهوه سبز

فشارخون بالا: تحقیقات اولیه نشان می دهد که مصرف عصاره های قهوه سبز حاوی 50 تا 140 میلی گرم اسید کلروژنیک روزانه و برای 4 تا 12 هفته می تواند فشار خون را در بزرگسالان ژاپنی دارای فشار خون متوسط و درمان نشده، کاهش دهد.

فشار خون سیستولیک (نمره بالا) به میزان 5 میلیگرم تا 10 میلیمتر جیوه کاهش می یابد. فشار خون دیاستولیک (نمره پایین) نیز به میزان 3 تا 7 میلیمتر جیوه کاهش می یابد.

چاقی: تحقیقات اولیه نشان می دهد که بزرگسالان مبتلا به چاقی که عصاره قهوه سبز مخصوص (Svetol، Naturex) را پنج بار در روز به مدت 8 تا 12 هفته مصرف می کنند، چه به تنهایی یا همراه با دستگاه قهوه جوش، به طور متوسط از 2.5 تا 3.7 کیلوگرم بیشتر از افرادی که به صورت منظم قهوه معمولی مصرف می کنند، وزن از دست می دهند.

شواهد بیشتری برای میزان مناسب قهوه سبز برای بیماریهای آلزایمر، تیپ 2 دیابت Diabetes و سایر شرایط، مورد نیاز است.

3- عوارض جانبی قهوه سبز

قهوه سبز، احتمالا به طور مناسب وقتی به صورت دهانی مصرف شود،ایمن است. عصاره قهوه سبز نیز که به میزان 480 میلی گرم در روز مصرف شده باشد تا حداکثر 12 هفته ایمن است. همچنین یک عصاره قهوه مخصوص سبز (Svetol, Naturex, South Hackensack, NJ) در دوزهای تا 200 میلی گرم پنج بار در روز تا 12 هفته استفاده شده است، ایمن معرفی شده است.

مهم این است که بدانید قهوه سبز نیز حاوی کافئین، مشابه قهوه معمولی است. بنابراین، قهوه سبز نیز می تواند عوارض جانبی ناشی از کافئین را مشابه قهوه معمولی ایجاد کند. کافئین می تواند بی خوابی، برافروختگی و خارش، ناراحتی های معده، تهوع و استفراغ، افزایش طپش قلب Heart و میزان تنفس بالا و سایر عوارض جانبی ایجاد کند. مصرف مقادیر زیاد قهوه نیز ممکن است باعث سردرد، اضطراب، تحریک، زنگ زدن در گوش و ضربان قلب نامنظم شود.

احتیاط و هشدارهای ویژه:

بارداری و شیردهی: اگر باردار بوده و یا شیردهی دارید، اطلاعات کافی در مورد ایمنی مصرف قهوه سبز وجود ندارد. ایمن بمانید و از مصرف آن اجتناب کنید.

مقدار غیر طبیعی سطح هموسیستئین: مصرف یک دوز بالا از اسید کلروژنیک برای مدت کوتاه باعث افزایش سطح هموسیستئین پلاسما می شود که ممکن است با بیماری هایی مانند بیماری قلبی همراه باشد.

اختلال اضطراب: کافئین موجود در قهوه سبز باعث بدتر شدن اضطراب می شود.

اختلالات خونریزی: نگرانی هایی وجود دارد که کافئین موجود در قهوه سبز باعث بدتر شدن اختلالات خونریزی می شود.

دیابت: برخی از تحقیقات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است روش فرآیند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت تغییر دهد. گزارش شده است که کافئین همانطور که باعث کاهش قند خون می شود، باعث افزایش قند خون نیز می شود. اگر دچار دیابت هستید و قند خون خود را با دقت بررسی می کنید، از کافئین با احتیاط استفاده کنید.

اسهال: قهوه سبز حاوی کافئین است. کافئین در قهوه، به خصوص در مقادیر زیاد، می تواند اسهال را بدتر کند.

گلوکوما: مصرف کافئین که در قهوه سبز قرار دارد می تواند فشار داخل چشم را افزایش دهد. افزایش ظرف 30 دقیقه شروع می شود و حداقل 90 دقیقه طول می کشد.

فشارخون بالا: مصرف کافئین موجود در قهوه سبز ممکن است فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد. با این حال، این اثر ممکن است در افرادی که به طور منظم کافئین را از قهوه یا سایر منابع می گیرند، کمتر باشد.

کلسترول بالا: برخی از اجزای قهوه فیلتر نشده نشان داده شده است که سطح کلسترول را افزایش می دهد. این اجزاء را می توان در قهوه سبز نیز به خوبی پیدا کرد. با این حال، مشخص نیست که آیا قهوه سبز نیز باعث افزایش سطح کلسترول می شود یا خیر.

سندرم روده تحریک پذیر (IBS): قهوه سبز حاوی کافئین است. کافئین در قهوه، به ویژه در مقادیر زیاد، می تواند اسهال را بدتر و در نتیجه علائم IBS را نیز بدتر کند.

پوکی استخوان: کافئین قهوه سبز و دیگر منابع، می تواند مقدار کلسیم را که از طریق ادرار دفع می شود، افزایش دهد. این عمل میتواند باعث ضعف استخوانها شود.

اگر پوکی استخوان دارید، مصرف کافئین را به کمتر از 300 میلی گرم در روز محدود کنید (در حدود 2-3 فنجان قهوه منظم). مصرف مکمل های کلسیم ممکن است کمک کند تا کلسیم ازدست رفته را جبران کنید.

زنان پس از یائسگی، بخصوص آن دسته که دارای یک شرایط ارثی هستند که آنها را به طور معمول از دریافت ویتامین D محروم نگه می دارد، در هنگام استفاده از کافئین باید بسیار محتاط باشند.

4- اثر متقابل

هیچ اطلاعاتی درباره اثر متقابل و یا فعل و انفعالات در قهوه سبز وجود ندارد.

5- میزان مصرف و دوز مناسب قهوه سبز

دوز مناسب قهوه سبز به چند عامل مانند سن مصرف کننده، سلامتی وی و چندین شرایط دیگر بستگی دارد. در این زمان اطلاعات علمی کافی برای تعیین طیف مناسب دوز برای قهوه سبز (در کودکان / بزرگسالان) وجود ندارد. به یاد داشته باشید که محصولات طبیعی همیشه لزوما ایمن نیستند و میزان مصرف آنها می تواند مهم باشد. اطمینان حاصل کنید که جهت تطبیق داده شده در برچسب های محصول را دنبال کنید و قبل از استفاده با متخصص پزشکی یا پزشک Doctor داروخانه یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

 

کدخبر: 391047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟