شناسایی۱۰۰۰مسجد در تهران برای انجام طرح‌های شهری

به گزارش رکنا، حجت الاسلام شیرنژاد در نشستی تخصصی که با حضور مدیران و فعالین فرهنگی و ارتباطی شهرداری تهران در مشهد مقدس برگزار شد با بیان این مطلب افزود: در گذشته بخش های مختلف شهرداری اقداماتی در این حوزه انجام دادند؛ اما در دوره جدید موضوع هم افزایی برای ۲ طیف از جامعه برای متحول کردن شهر با تبیین ساختار مردمی برای آن تعریف شد.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۱۸ مسجد در ۳۵۲ محله شهر تهران وجود دارد، گفت: اگر در هر محله یک مسجد را هدف‌گذاری کنیم تا در آن طرح های تحولی اجرا شود، شهر متحول خواهد شد و در این راستا یکهزار مسجد برای انجام طرح های شهری شناسایی و نوجوانان به عنوان مهمترین قشر تحت رصد قرار گرفتند.

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با بیان اینکه این یکهزار مسجد باید بخشی از آنها توانایی کار با نوجوانان را داشته باشند، ادامه داد: بیش از ۴۰۰ مسجد و ۴۸ هزار دانش آموز، اردوهای درون و برون شهری و ورزشی را تا پایان تابستان انجام دادند.

وی از توسعه فعالیت آرمان شهر در قالب طرح آرمان ۲ خبر داد و گفت: در طرح آرمان دو کار در مساجدی که کارشناس تربیتی دارند در کنار مدارس ادامه یافت و محل مدرسه و مسجد در نرم افزار آرمان ۲ طراحی شد.

شیرنژاد با بیان اینکه نوجوانان هدف طرح‌های تحولی هستند، اظهار کرد: در طرح «آرمان یک» میان بدنه مومنین و شهرداری ارتباط و اعتماد خوبی ایجاد و سرمایه ارزشمندی شکل گرفت.

وی ادامه داد: با این سرمایه ۸۳۲ مربی جهادی در بخش برادران به مدارس اعزام و ۲۸ فعالیت همچون برگزاری هیئات و اعتکاف های دانش آموزی، مجالس قرائت قرآن و ...  را اجرا می‌کنند.

کمبود مسجد محوری در کلانشهر تهران

رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران با اشاره به کمبود مسجد محوری در کلانشهر تهران گفت: مساجد محوری، مساجدی هستند که در آن دستگاه های مختلف باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس با کمک مشارکت مردمی، مسجد و والدین را داریم و سرانه‌ای به هر مدرسه برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرای ۲۸ برنامه در هر مدرسه، اعتباری پیش بینی شده است.

به گفته وی، ۲۷۱ هزار و ۴۰۵ دانش آموز در طرح شهید آرمان تحت پوشش قرار می‌گیرند و اگر این طرح به درستی اجرا شود، یک چهارم جمعیت دانش آموزی شهر تهران از آسیب های اجتماعی مصون و با ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب آشنا خواهند شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، رئیس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران در پایان افزود: در طرح آرمان ۳ به دنبال این هستیم که آسیب های اجتماعی تهران نیز در این طرح هدف گرفته شود و به سمت اصلاح امور حرکت کنیم.

 

کدخبر: 963285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟