شباهت دردسر ساز این بازیگر به محمود احمدی نژاد / تغییرات محمود بصیری بازیگر سریال بدون شرح بعد 22 سال + عکس ها و بیوگرافی

بیوگرافی

محمود بصیری (زاده ۱ اردیبهشت ۱۳۲۶ در استان کرمان) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.او اصالتاً شهربابکی است. ۴ ساله بودم که از شهر انار کرمان به یزد نقل مکان کردیم.

خانواده‌ام مرا پیش خاله‌ هایم گذاشتند و خودشان به تهران آمدند و از ۴ سالگی بزرگ شده محله عباسی معروف به عباس خاکی تهران هستم و الان ۶۶ سال است که در این منطقه زندگی می‌ کنیم.

محمود-بصیری2

شروع بازیگری محمود بصیری

نخستین کار او در تئاتر، بازی در نمایش «ترن شیکاگو» در سال ۱۳۴۳ در شهر تبریز بود. او فعالیت در سینما را از سال ۱۳۴۲ با نقش کوتاهی در فیلم زن‌ها فرشته‌اند به کارگردانی اسماعیل پورسعید آغاز کرد و سپس فعالیت هنری اش را به عنوان بدلکار در برخی فیلم‌های دیگر ادامه داد، از جمله در اثری از آرامائیس آقامالیان با نام سه فراری. او در این باره می‌گوید:

«حرفه اصلی من مکانیکی بود و از طریق ارتباطاتی که در این حرفه به وجود می‌آید با حاج حسین گیل آشنا شدم. آن زمان یکی از کارگردان‌های سینما از حاج حسین خواسته بود برای نقشی، به اصطلاح خودشان یک «بچه پررو» به او معرفی کند. حاج حسین هم من را معرفی کرد.

آن موقع من ۱۶ سال بیشتر نداشتم اما آن نقش را در کافه جوری بازی کردم که همه انگشت به دهان ماندند. اسم فیلم زن‌ها فرشته‌اند بود.! من تا قبل از آن سابقه بازی در نقش سیاهی لشکر را داشتم اما این اولین نقش جدی من بود. من کارهای بدلکاری هم انجام می‌دادم و در خیلی از صحنه‌های ماشین سواری جای هنرپیشه‌هایی چون بیک‌ایمانوردی و سعید راد و مرجان و … پشت فرمان می‌نشستم. در واقع هر وقت قرار بود در فیلمی ماشین چپ کنند، سراغ من می‌آمدند.»

ازدواج و فرزند محمود بصیری

هیچ اطلاعاتی از همسر و فرزندان وی در دست نیست و طبق گفته هایش به نظر می رود او مدت هاست تنها زندگی می کند.

فیلم های محمود بصیری

محمد بصیری در آثاری چون آرایشگاه زیبا، بدون شرح، کتابفروشی هدهد، دارا و ندار، الوالو من جوجوام، مهریه بی بی، خسوف، مادر، ارثیه، سوته دلان و…بازی کرده است.

محمود-بصیری-780x470

ورزش مورد علاقه محمود بصیری

من سال‌ هاست از دوچرخه برای رفت و آمد استفاده می کنم و در مسیرهای خیلی دور هم از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم.دوچرخه هم وسیله رفت و آمدم است و هم وسیله‌ ای برای ورزش شب‌ ها ساعت ۱۲ و گاهی حتی دیرتر با دوچرخه در خیابان‌ های محله‌ ام دوچرخه‌ سواری می کنم و از سکوت شب و خلوتی خیابان‌ ها در آن ساعات لذت می برم.

محمود بصیری و تغذیه سالم

در کنار ورزش تلاش می کنم تغذیه سالمی هم داشته باشم. سال‌هاست سعی می کنم از غذاهای گیاهی استفاده کنم؛ مثلا در زمستان شلغم زیاد می خورم در برنامه غذایی ام حتما از میوه‌ های فصل استفاده می کنم. مدت‌هاست گوشت و برنج را تقریبا از غذاهایم حذف کرده‌ ام و شب‌ ها شام نمی خورم.

دوستان خوب و با معرفت

دوستان خوب و با معرفت در تمام سال‌ های زندگی‌ ام هیچ‌ کس به اندازه آقای داوود رشیدی و خانم عزیزشان احترام برومند به من محبت نکردند این بانو حتی وقتی که بیمار می‌ شدم برایم غذا تهیه می‌ کرد و می‌ فرستاد.

هنر در مردم است

اگر با دقت زندگی مردم را ببینیم، متوجه می‌شویم که همه دارند بازی می‌کنند. بهترین دانشگاه برای بازیگری زندگی مردم است.

محمود-بصیری1

کارهای سینمایی محمود بصیری

دارا و ندار (۱۳۷۸)

کمیته مجازات (۱۳۷۷)

شب روباه (۱۳۷۵)

فصل پنجم (۱۳۷۵)

روز دیدار (۱۳۷۴)

الو! الو! من جوجوام (۱۳۷۳)

حالا چه شود! (۱۳۷۳)

شریک زندگی (۱۳۷۳)

مهریه بی‌بی (۱۳۷۳)

پاییز بلند (۱۳۷۲)

چهارشنبه عزیز (۱۳۷۱)

خسوف (۱۳۷۱)

مجسمه (۱۳۷۱)

مجنون (۱۳۶۹)

دو سرنوشت (۱۳۶۸)

مادر (۱۳۶۸)

ارثیه (۱۳۶۷)

زرد قناری (۱۳۶۷)

گراند سینما (۱۳۶۷)

جمیل (۱۳۶۶)

دستفروش (اپیزود اول و دوم) (۱۳۶۵)

گل‌های داوودی (۱۳۶۳)

دادشاه (۱۳۶۲)

از فریاد تا ترور (۱۳۵۹)

طلوع انفجار (۱۳۵۹)

ماجراهای علاءالدین و چراغ جادو (۱۳۵۷)

سوته‌دلان (۱۳۵۶)

شارلوت به بازارچه می‌آید (۱۳۵۶)

مرثیه (۱۳۵۶)

خشم و خون (۱۳۵۳)

تنگسیر (۱۳۵۲)

خروس (۱۳۵۲)

مردی در طوفان (۱۳۵۱)

پل (۱۳۵۰)

زنها فرشته‌اند (۱۳۴۲)

شباهت به احمدی نژاد

شباهت محمود بصیری به احمدی نژاد باعث شد تا او مدت ها در اوج کاری اش ممنوع الکار شود و بعد از پایان ریاست جمهوری احمدی نژاد دیگر بازی های پرفروغی نداشت.

محمود احمدی نژاد

کدخبر: 992376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟