خط جدید متروی تهران از کدام مناطق عبور می کند؟

به گزارش رکنا به نقل از شهر، محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص واگن‌های فعال در خطوط مختلف مترو اعلام کرد: ۱۱۶۹ واگن فعال در ۲۸۰ کیلومتر خطوط مترو تهران در حال حاضر مشغول جابه‌جایی مسافران هستند.

وی افزود: با وجود ۱۵۴ایستگاه در مترو باید سرفاصله حرکت قطارها ۲ الی ۳ دقیقه باشد که البته هنوز محقق نشده است. این مسئله نیاز پایتخت را به ساخت و واردات واگن نشان می‌دهد.

هرمزی با بیان اینکه عملیات اجرایی خطوط مختلف پایتخت در آستانه آغاز است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با توسعه ناوگان مترو و احداث خطوط جدید زمینه رفاه و سهولت در تردد شهروندان را فراهم کنیم.

معاون شهردار تهران تاکید می‌کند: نیاز به واردات و ساخت واگن در تهران با احداث خطوط جدید چند برابر خواهد شد.

وی درخصوص احداث دو خط ۱۱ و ۸ مترو نیز اذعان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی در خصوص مشارکت در ساخت دو خط ۸ و ۱۱ با طرف چینی منعقد شده است. این موضوع در جریان سفر شهردار تهران به چین دنبال شد که خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری پایتخت افزود: با توجه به پیشرفت‌‍‌هایی که در احداث خط ۱۱ صورت گرفته است، تفاهم‌نامه‌های منعقد شده که ظرفیت تبدیل به قرارداد را طی ۲ ماه آینده دارند.

هرمزی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر محل تامین منابع مالی خط ۱۱ مترو اظهار داشت: برای پیشبرد عملیات اجرایی خط ۱۱ شهرداری تهران از محل منابع غیرنقدی تامین اعتبار خواهد کرد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و بر اساس تفاهمات صورت گرفته با سازندگان، اولین پرداخت این طرح به مبلغ ۶ همت پس از پیشرفت ۵ درصدی ساخت خط ۱۱ که شامل تجهیز کارگاه و ورود ماشین آلات لازم است، انجام خواهد شد.

وی درباره مسیر و جزئیات خط ۱۱ مترو تهران بیان کرد: این خط به طول ۳۲ کیلومتر با ۲۱ ایستگاه از منطقه ۲۲ آغاز و با عبور از مناطق ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ به دولت آباد و افسریه می‌رسد.

کدخبر: 945146 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟