هزینه بی توجه به سلامت روان کودکان چه میزان است؟

به گزارش رکنا به نقل از ویفروم، قرار گرفتن در معرض حوادث شدید ناراحت‌کننده یا آسیب‌زا، همراه با شرایط بد یا نامطمئن زندگی و عدم دسترسی به خدمات اولیه در طول رویدادهای اضطراری طبیعی یا ساخت بشر، یک عامل خطر برای سلامت روان کودکان و مراقبان آنان است.

عدم توجه به سلامت روانی و نیازهای روانی اجتماعی کودکان در محیط‌های بشردوستانه می‌تواند منجر به ضرر جهانی ۲۰۳ میلیارد دلاری شود. به بیان ساده، پیامدهای حمایت ناکافی از سلامت روان کودکان آسیب دیده از بحران بسیار گسترده است و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت زیرا نه تنها حقوق اساسی آنها را نقض می‌کند، بلکه این پتانسیل را دارد که تأثیرات ماندگار و مضری را در طول زندگی آنان بر جای بگذارد.

هر کودکی سزاوار دسترسی به آموزش و خدمات باکیفیت است که به سلامت روان و نیازهای حمایت روانی اجتماعی از طریق مدارس و سایر خدمات پاسخ می‌دهد و حق آنان برای یادگیری و چشم‌انداز اقتصادی آینده آنان به این مورد بستگی دارد.

ناکامی در رسیدگی به مشکلات سلامت روان در آغاز می‌تواند بر رشد کودکان تأثیر بگذارد، به نتایج ضعیف تحصیلی کمک کند و حتی بر سلامت جسمی و رشد اجتماعی آنان در طول زندگی تأثیر بگذارد.

راه‌حل‌هایی برای کاهش این تأثیرات وجود دارد و بازگشت سرمایه قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. حمایت از سلامت روان و رفاه کودکان و نوجوانان در محیط‌های آموزشی برای محافظت از این گروه در برابر اثرات مخرب بحران و ناملایمات بسیار مهم است.

سرمایه‌گذاری فوری و قاطع برای سلامت روان کودکان و نوجوانان در محیط‌های آموزشی یک ضرورت مبرم است که نمی‌توان بیش از این به تأخیر انداخت. با افزایش چالش‌ها برای کودکان در سراسر جهان، ما به سیستم‌هایی برای بقا و شکوفایی نیاز فوری داریم.

ارتقاء سلامت روان تکمیلی مبتنی بر مدرسه، مداخلات پیشگیری و درمان برای کودکان آسیب دیده بازده سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. مدارس، فرصت قابل توجهی برای استفاده از تأثیر خود در پرورش محیطی دارند که نه تنها از رشد تحصیلی کودکان حمایت می‌کند، بلکه سلامت روان و رفاه، شادی و رشد سالم کلی آنان را نیز پرورش می‌دهد.

 

کدخبر: 943792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟