این سالاد مرغ از سالاد الویه هم خوشمزه‌تر است!

به گزارش رکنا، سالاد الویه آنقدر پر طرفدار و محبوب است که حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. با اینکه این روز‌ها رسپی‌های مختلف برای تهیه سالاد‌های خیلی خوشمزه به سبک سالاد الویه زیاد است، همچنان سالاد الویه یکه‌تاز میدان است و برای خودش حریف می‌طلبد! سالاد مرغ از جهاتی شباهت زیادی به سالاد الویه دارد، شاید بتوان گفت یکی از بستگان نزدیکش است که طعمش ما را یاد اولیه می‌اندازد. این سالاد مرغی را که ما می‌خواهیم در این مطلب به شما آموزش بدهیم، به نظر من می‌تواند با سالاد الویه مشهور رقابت کند و چه‌بسا از آن خوشمزه‌تر هم باشد! امتحانش که ضرر ندارد. با حفظ احترام سالاد الویه عزیز بیایید و این سالاد خوشمزه را همراه با ما در منزل تهیه کنید، کسی چه می‌داند شاید مشتری‌اش شدید.

مواد لازم

سینه مرغ : ۱ عدد

نخود فرنگی: ۱ قوطی

ذرت: ۱ قوطی

زیتون خرد شده: نصف پیمانه

هویج: ۲ عدد کوچک

پیاز: ۱ عدد

سس مایونز: ۷ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

چیپس خلالی: ۱ بسته

طرز تهیه

برای درست کردن این سالاد خوشمزه اول باید سینه مرغ را با مقداری آب، نصف یک پیاز، یک حبه سیر و یک تکه چوب دارچین و کمی نمک روی حرارت اجاق گاز بگذراید تا مرغ خوب بپزد. بعد از اینکه مرغ پخت و له شد، آن را ریش ریش کنید و کنار بگذارید.

در مرحله بعد باید به سراغ ترکیب کردن بقیه مواد برویم. پیاز را پوست و به صورت خیلی نگینی ریز کنید و با کمی روغن داخل یک ماهی تابه سرخ کنید تا کمی طلایی شود. حالا مقداری زردچوبه اضافه کنید و بعد مرغ‌های ریش ریش شده را داخل پیاز بریزید و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید و بعد حرارت اجاق گاز را خاموش کنید.

مرغ‌هایی را که با پیاز تفت دادید، داخل یک کاسه بزرگ بریزید، حالا نخود فرنگی و ذرتی را که از قبل 20 دقیقه جوشانده‌اید، آبکش کنید و داخل کاسه بریزید. در مرحله بعد زیتون خرد شده و هویج رنده شده و چیپس خلالی را به مواد اضافه کنید. اینجا دیگر نوبت اضافه کردن سس مایونز است. بعد از اینکه سس مایونز را اضافه کردید همه مواد را خیلی خوب هم بزنید تا کاملا به سس آغشته شوند. سالاد آماده را یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا مزه‌ها به خورد هم بروند. حالا سالاد مرغ خوشمزه شما آماده سرو است که می‌توانید آن را به صورت ساندویچ با نان باگت یا همراه با انواع نان سرو کنید، نوش جان.

نکات تکمیلی

۱ ـ یادتان نرود حتما قوطی ذرت و نخود فرنگی را ۲۰ دقیقه داخل آب جوش بجوشانید!

۲ ـ اگر دوست دارید این سالاد کم کالری باشد، بهتر است از سس مایونز کم چرب و رژیمی استفاده کنید. شما را به خدا ماست قاطی سستان نکنید که همه طعم سالاد را از بین می‌رود. ماست به مرور زمان آب می‌اندازد و سالاد شما را خراب می‌کند. اگر هیچ جور نتوانستید خودتان را راضی کنید که سس مایونز بریزید، بهتر است از ماست چکیده یا ماست یونانی و هم زده که سفت هستند، استفاده کنید.

۳ ـ تفت دادن مرغ در این سالاد به خوشمزه‌تر شدن آن کمک زیادی می‌کند. اگر باز هم دوست ندارید مرغ را تفت بدهید و سالادتان کم کالری شود، می‌توانید مرغ را همانطور آبپز و بدون تفت دادن با پیاز به مواد اضافه کنید.

۴ ـ سعی کنید برای تهیه این سالاد حتما از سینه یا فیله مرغ استفاده کنید. ران و قسمت‌های دیگر مرغ برای این سالاد مناسب نیست.

۵ ـ به جای چیپس خلالی می‌توانید از سیب زمینی سرخ کرده هم استفاده کنید. فقط باید سیب زمینی‌ها را به صورت خیلی نازک و برشته سرخ کنید.

منبع: فرارو

کدخبر: 945672 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟