طرز تهیه سمبوسه کچالو افغانستان + فیلم
حجم ویدیو: 8.01M | مدت زمان ویدیو: 00:02:30

به گزارش رکنا، یک کارشناس آشپزی طرز تهیه سمبوسه کچالو را مرحله به مرحله آموزش داده است.

سمبوسه کچالو، غذای محلی و سنتی افغانستان است که بیشتر در ماه رمضان، برای سفره افطار آماده می‌شود.

نمک، فلفل، پودر تخم گشنیز، تخم مرغ، آرد، آب و روغن مایع مواد لازم برای تهیه این سمبوسه محلی و سنتی خواهد بود.

مواد مورد نیاز برای تهیه سمبوسه

فلفل سیاه    ۲ ق چ

نمک    ۱/۵ الی ۲ ق چ

پودر تخم گشنیز    ۲ ق چ

تخم مرغ    ۱ عدد

آرد    به مقدار لازم

آب گرم    ۱/۲ لیوان

روغن مایع    ۱/۵ ق غ

سیب زمینی    ۲ عدد

طرز تهیه سمبوسه افغانی

مرحله ۱

اول از همه باید خمیر را تهیه کنید برای این کار آرد را با نمک و تخم‌مرغ مخلوط کنید، سپس به این مواد روغن مایع را اضافه نمایید. برای اینکه یک خمیر لطیف داشته باشیم مقداری آب گرم به مواد اضافه کنید و با دست مخلوط کنید.

مرحله ۲

مقداری آرد بر روی میزکار بپاشید و خمیر را بر روی آن قرار دهید و با دست حسابی آن را ورز دهید تا به اصطلاح خمیر ور بیاد. خمیر را گرد کنید و با کاتر آن را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید این قسمتها را نیز مثل توپ گرد کنید.

مرحله ۳

سیب زمینی ها را به صورت ورقه ورقه برش زده و برای مدت زمان ۱۰ دقیقه همراه با درون قابلمه ریخته و صبر کنید تا بجوشد. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و با چنگال آنها را له کنید.

مرحله ۴

اکنون زمان آن رسیده که با نمک و فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را به سیب زمینی ها اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و با دست ورز دهید تا کاملاً یکدست و منسجم شوند.

مرحله ۵

مقداری آرد بر روی میزکار بپاشید و چانه های خمیر را با وردنه ورز داده و پهن کنید. از مواد سیب زمینی به میزان لازم برداشته بر روی خمیر قرار دهید و لبه های خمیر را به هم می چسبانیم به صورتی که مواد به خارج راهی نداشته باشند.

مرحله ۶

حالا سمبوسه های شما آماده برای سرخ کردن شده‌اند، مقداری روغن درون ماهی تابه ریخته و پس از اینکه داغ شد سمبوسه ها را با فاصله درون ماهیتابه قرار داده و سرخ کنید همراه با سس گوجه نوش جان کنید.

کدخبر: 784637 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟