نان های خوشمزه در دوران کرونا بپزید + فیلم
حجم ویدیو: 7.48M | مدت زمان ویدیو: 00:01:01

به گزارش رکنا، برای اینکه از کیفیت نان مصرفی تان اعتماد لازم را داشته باشید می توانید به راحتی این نان ها کوچک را در خانه تهیه کنید.

من برای مغزش از پنیر سفید و کمی سیاه دانه استفاده کردم شما به دلخواه می تونید مواد رو تغییر بدین.

مواد لازم:

شیر ولرم ۲ لیوان (دسته دار)

تخم مرغ ۲ عدد

خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری

کره ۱۵۰ گرم ذوب کنید داخل لیوان بریزید بقیه لیوان رو با روغن مایع پر کنید

نمک ۱/۵ قاشق مرباخوری

شکر ۳ قاشق مرباخوری

آرد سفید ۶/۵ تا ۷ لیوان

بهبود دهنده نان ۱ قاشق چایخوری (اگه نداشتین می تونید حذف کنید)

طرز تهیه:

شیر ،کره ،شکر و خمیر مایه رو کمی مخلوط کنید یک تخم مرغ کامل و یک سفیده رو اضافه کنید (یه زرده برای رومال) نمک رو هم اضافه کمی مخلوط کنید بهبود دهنده رو با آرد مخلوط و به تدریج اضافه و مخلوط کنید ورز بدین تا خمیر منسجم و لطیف بشه و به دست نچسبه. خمیر رو پوشانده در محل گرم استراحت بدین تا دوبرابر بشه حدود یک ساعت.

این خمیر چربه و نیاز به آردپاشی سطح کار نیست خمیر آماده رو به اندازه های دلخواه چانه کنید ۱۵ دقیقه استراحت بدین بعد چانه ها رو با دست باز کرده مواد میانی بذارین به شکلی که تو ویدیٔو نشون دادم جمع کنید داخل سینی چرب شده با روغن جامد با فاصله قرار بدین پوشانده ۳۰ دقیقه استراحت بدین برای رومال زرده باقیمونده رو با یک قاشق چایخوری شکر و روغن مایع مخلوط و آروم رومال بزنید بعد کنجد فراوون بریزید و با تیغ روی نونها ۳ برش اریب بزنید داخل فر گرم با دمای ۲۰۰ درجه قرار بدین به مدت حدود ۲۰ دقیقه

اگه با میکسر درست میکنید همه مواد رو کمی با دور کند مخلوط کنید کره رو اضافه مخلوط کنید با دور متوسط تا خمیر از کف کاسه جدا بشه.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 566371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟