بهترین صبحانه در قرنطینه خانگی / تهیه نان  سیب و دارچین  برای مهم ترین وعده غذایی

مواد لازم برای 6 نفر

1 ق س سرصاف مایه خمیر

3 /1 ق چ نمک

1 عدد تخم‌مرغ

25 گرم کره

1 ق م شکر برای مایه خمیر

4 /1 پیمانه آب ولرم

2 /1 پیمانه شیر کم چرب

3 /1 ق چ وانیل

کنجد به مقدار لازم برای تزئین

4عدد سیب

1 ق س دارچین

2 /1 پیمانه آرد

1 عدد زرده تخم‌مرغ

1 در یک کاسه نمک ، شکر و آب ولرم را بریزید و هم بزنید. مایه خمیر را هم بیفزاییدو مخلوط کنید. در ظرف یا کاسه را گذاشته و به مدت 10دقیقه صبر کنید تا مایه خمیر کف کند. در یک قابلمه کوچک شیر ولرم بریزید. کره را هم اضافه کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید تا ولرم شود.حالاتخم مرغ را اضافه کنید. مایه خمیر عمل آمده را به آنها اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید. آرد را با وانیل مخلوط و کم‌کم اضافه کرده، هم بزنید و بعد مقدار بیشتری آرد بیفزایید و با دست شروع به ورز دادن خمیر کنید. وقتی که خمیر به دست نچسبید، دیگر آرد اضافه نکنید. خمیر را یکدست کرده و در کاسه را بپوشانید و در جای گرمی قرار دهید تا خوب ور بیاید و استراحت کند.

2 در این فاصله سیب‌ها را خلالی خرد کنید و با دارچین مخلوط کنید. خمیر را با استفاده از وردنه پهن روی تخته آردپاشی شده باز کنید تا قطر نیم‌سانتی‌متری پیدا کند. حالا آن را به نوارهای سانتی‌متر ی برش بزنید. ‌ سیب‌ها را کنار هم روی هر نوار بچینید تا سطح نوار با سیب پوشیده شود. بعد از یک طرف شروع به لوله کردن خمیرهای نواری و سیب کنید. همه نوارها را با سیب‌ها به همین صورت لوله کنید و به شکل یک نان درآورید. ‌ فر را روشن کرده با حرارت 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

3 روی سینی فر کمی آرد بپاشید و نان‌های آماده شده را روی آن قرار دهید. در یک کاسه کوچک زرده تخم‌مرغ را ریخته و با چنگال هم بزنید. بعد با قلم‌موی آشپزی زرده را روی سطح بالایی نان‌ها مالیده و کنجد را رویشان بپاشید. ‌ بعد از گرم شدن فر سینی را در طبقه وسط قرار دهید تا نان‌ها به مدت 30- 20 دقیقه بپزند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟