حلوای دورنگ و طرز تهیه

حلوا ی دورنگ / به گزارش رکنا ، حلوای دورنگ از حلواهایی است دوستداران زیادی دارد. در ادامه نحوه تهیه آن را توضیح می دهیم.

مواد لازم

3 پیمانه آرد

1 پیمانه پودر نشاسته

1 پیمانه کافی‌میت

2 /1 پیمانه کره

3 /1 پیمانه روغن مایع

1 پیمانه پسته پودرشده

1 ق‌س زعفران دم‌کرده

1 ق‌م پودر هل

مواد لازم برای شربت

2 /1 2پیمانه شکر

2 /1 1 پیمانه آب

1 ‌ آرد را در تابه‌ای بزرگ ریخته، روی حرارت ملایم بگذارید و با قاشق چوبی مرتب هم بزنید تا بدون سوختن آرد، بوی خامی آن گرفته شود. دقت کنید که آرد نباید رنگش تیره شود.

2 وقتی بوی آرد بلند شد، پودر نشاسته را به تابه اضافه کنید. حالا مخلوط آرد و نشاسته را به مدت سه دقیقه تفت دهید.

3 پودر هل و کافی‌میت را اینجا اضافه کرده و تابه را از روی حرارت بردارید. مواد را با هم مخلوط کرده و الک کنید.

4 در قابلمه یا شیر جوشی کوچک روغن و کره را ریخته، روی حرارت بگذارید تا کره آب‌شده و با روغن مخلوط شود. حالا از روی حرارت بردارید.

5 مخلوط کره و روغن را به مواد خشک الک‌شده اضافه کرده و دائم هم بزنید تا حلوا یکدست و یکنواخت شود.

6 شکر را در آب حل کرده و روی حرارت بگذارید تا جوشیده و شربت آماده شود. شربت غلیظ‌شده را از روی حرارت بردارید تا کمی خنک شود.قالب موردنظر را آماده کنید. کف و دیواره‌های قالب را با کیسه فریزر بپوشانید.

7 شربت سردشده را کم‌کم به مایه حلوا اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا حلوا آماده شود.نیمی از حلوای آماده‌شده را در قالب ریخته و روی آن را صاف کنید. پودر پسته را روی لایه اول حلوا بریزید و پهن کنید.

8 زعفران را به نیمه دیگر حلوا اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. بعدآن‌ را در قالب بریزید و با پشت قاشق آن را صاف و یکدست کنید.

9 روی حلوا را با نایلون بپوشانید و قالب را به مدت چهار ساعت در یخچال بگذارید. بعد از این مدت قالب را بیرون آورده و حلوا را با کمک نایلون از قالب بیرون آورده، برش زده و در ظرف بچینید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531224 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟