پسته پلو با فیله مرغ و طرز تهیه

پسته پلو با فیله مرغ / به گزارش رکنا ، در این مطلب روش تهیه پسته پلو با فیله مرغ و مواد لازم برای آماده کردن آن را معرفی می کنیم .

مواد لازم برای 4 نفر

3 پیمانه برنج

8 تکه فیله مرغ

3 پیمانه پسته تازه

2 پیمانه شوید تازه یا خشک

2 عدد پیاز متوسط

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

3 ق س زعفران آب‌کرده

3 ق س زرشک

1 برنج را پاک کرده با آب ولرم به آرامی بشویید. سعی کنید برنج در موقع شستن خرد نشود. بعد آن را با سنگ نمک در کاسه ای ریخته، روی آن مقداری آب بریزید و به مدت پنج- شش ساعت بگذارید خیس بخورد. پسته ها را هم پوست کنده و از پوست دوم جدا کنید تا دو لپه سبز رنگ پسته دیده شود.

2 شویدها را بعد از پاک کردن و شستن خوب خرد کنید و کنار بگذارید. پیازها را هم ریز خرد کنید. فیله های مرغ را در مقداری روغن بریزید و در اواسط پخت، پیاز خرد کرده را هم افزوده و پس از کمی تفت دادن بگذارید تا تکه های مرغ بپزند. اگر دوست دارید کمی آب اضافه کنید. البته برای مزه‌دار کردن مرغ ها کمی زعفران آب کرده و نمک و فلفل هم اضافه کنید.

3 برنج را به روش معمول در قابلمه آب جوش ریخته و بگذارید سبک شود. بعد از آبکش کردن برنج ته قابلمه را ته دیگ مناسب و دلخواه (برگ کاهو، نان یا سیب زمینی) بچینید. برنج آبکش شده را روی ته دیگ ریخته و لایه لایه شوید و مغزپسته های بدون پوست را به آن اضافه کنید. مقداری روغن روی برنج ریخته و آن را به مدت 45دقیقه دم کنید.

4 بعد از پخت، برنج را در دیس کشیده و با مرغ تزئین کنید. مقداری برنج را با زعفران خوش عطر و بو کرده و با آن روی غذایتان را تزئین کنید. کمی زرشک را هم در روغن یا کره تفت دهید و با آن اطراف برنج را زیباتر کنید.

فوت وفن

اگر می خواهید تکه های مرغ خوش طعم شده و بوی زهم آن گرفته شود یک سیب درختی را درشت خرد کرده، با مرغ بگذارید تا بپزد. پخت سیب در کنار مرغ باعث لطیف تر شدن گوشت آن شده و بو و عطر خوبی هم به مرغ می دهد. البته ازکرفس و هویج هم می توانید برای این کار استفاده کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟