سوپ تره فرنگی با طعم کره+دستور پخت

مواد لازم

۱ لیوان آب مرغ

۳ عدد زرده تخم مرغ

۲ قاشق غذا خوری خامه

۲۰ گرم کره

۴۰۰ گرم تره فرنگی

۲ قاشق غذا خوری آرد گندم

۱ عدد لیمو ترش

نمک و فلفل به مقدار لازم

در ابتدا قابلمه‌تان را روی حرارت بگذارید و کره را درون آن بیندازید و اجازه دهید تا آب شود سپس آرد را به آن اضافه کنید.آب مرغ را کم کم به مخلوط کره و آرد اضافه کنید و با سرعت هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود و یک مخلوط یکنواخت به دست آید. اگر آب مرغ در دسترستان نبود می‌توانید از قرص‌های طعم دهنده مرغ به همراه یک لیوان آب استفاده کنید.

۳ تا ۴ لیوان آب به مخلوطتان اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد و سپس تره فرنگی‌های خرد شده را به آن‌ اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا تره فرنگی‌ها کاملا پخته شوند اما حواستان باشد که مایع سوپ سر نرود.

بعد از اینکه تره فرنگی‌ها کاملا پخته و نرم شدند نمک و فلفل را به سوپتان اضافه کنید و سوپ را داخل مخلوط کن بریزید تا به صورت پوره در آید و در مرحله بعدی خامه را به آن اضافه کنید و سوپ را خوب هم بزنید.

در مرحله آخر باید زمان دهید تا سوپتان کاملا جا بیفتد و به آن زرده‌های تخم مرغی که قبلا خوب هم زده‌اید را اضافه کنید و با سرعت آن را هم بزنید. اجازه دهید تا سوپ ۵ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت باشد. اگر بعد از اضافه کردن زرده تخم مرغ‌ها آن را سریع هم نزنید به دلیل حرارتی که سوپ دارد، مخلوط گلوله گلوله می‌شوند.

سوپ شما حاضر است آن را به ظرف سروتان منتقل کنید، با خامه تزیین کرده و نوش جان کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 375468 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟