اسکرامبل تخم‌مرغ با عطر پیازچه+ دستور تهیه

مواد لازم :

مغز تخمه آفتابگردان خام: سه تا چهار قاشق غذاخوری

دانه‌های کنجد بو‌نداده: یک قاشق غذاخوری

دانه‌های کتان: یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه تازه: به میزان دلخواه

کره: یک قاشق غذاخوری

پنیر موزارلا: ۱۰۰ گرم (به صورت برش‌های کوچک)

تخم‌مرغ: چهار عدد

بیکن گوشت: چهار ورقه

نان تست : یک عدد

پیازچه تازه: کمی برای سرو

طرز تهیه:

تابه خشک و بدون روغن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود. نان تست را در تابه قرار دهید و زیر و رو کنید تا با حرارت برشته شود. بعد ورقه‌های بیکن را در تابه قرار دهید تا با چربی خودشان سرخ و برشته شوند. چون بیکن معمولاً چرب است، برای پختن و برشته کردنش به کره یا روغن نیازی نیست. نان تست و بیکن‌ها را کنار بگذارید.

یک تابه تمیز و خشک روی حرارت متوسط قرار دهید مغز تخمه آفتابگردان و کمی نمک را در تابه بریزید تا مغز آفتابگردان برشته شود. باید مدام تابه را تکان دهید تا مغزها نسوزند. وقتی مغز تخمه آفتابگردان کمی تغییر رنگ داد، دانه‌های کنجد و بعد تخم کتان (دانه‌های کتان) را هم اضافه و تابه را تکان دهید تا دانه‌ها خوب برشته شوند. در این مرحله کره را اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید. تکه‌های پنیر موزارلا را اضافه کنید و اجازه دهید ذوب شوند. حالا با بقیه مواد مخلوط کنید. وقتی پنیر کاملاً با دانه‌ها مخلوط شد. تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا بپزند. کمی فلفل سیاه هم در تابه آسیاب کنید. وقتی تخم‌مرغ پخت تابه را خاموش کنید.

نان تست برشته را در بشقاب قرار دهید و یک قالب استوانه‌ای رویش قرار دهید و مخلوط تخم‌مرغ را در قالب روی نان بریزید تا شکل بگیرد. با قاشق روی آن را صاف کنید و بعد قالب را بردارید. ورقه‌های بیکن برشته را روی اسکرامبل بگذارید و کمی پیازچه یا سبزی معطر دیگر رویش بپاشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟