پیتزای میگو با طعم خامه و سیر

مواد لازم

میگو: ۵۰۰ گرم

کره: سه قاشق غذاخوری

سیر خرد شده: شش حبه

پیاز زرد متوسط: یک عدد

سس گوجه‌فرنگی خشک‌شده: ۱۵۰ گرم

ترکیب شیر و خامه: یک و سه‌چهارم پیمانه (نصف شیر کم چرب + نصف خامه رقیق)

اسفناج کوچک (بچه اسفناج): سه پیمانه

پنیر پارمزان رنده شده: دو‌سوم پیمانه

نمک و فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

سبزیجات معطر خشک شده: دو قاشق چایخوری

جعفری تازه خرد شده: یک قاشق غذاخوری

گوجه‌فرنگی خشک‌شده از محصولاتی است که در ایتالیا کاربرد فراوانی در پختن انواع غذا دارد. اگر در فروشگاه موفق به یافتن آن نشدید، می‌توانید به‌راحتی آن را در خانه تهیه کنید. مقداری گوجه‌فرنگی گوشتی کم آب تهیه کنید و از وسط برش بزنید. دانه‌های آن را بگیرید و در آفتاب یا با فر ( ۶ تا ۸ ساعت در دمای ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه با کمی نمک) خشک کنید. گوجه‌فرنگی باید در حدی خشک شود که حالت لاستیکی داشته باشد و نشکند. بعد گوجه‌فرنگی خشک شده را در مخلوط روغن زیتون، کمی سیر و سبزیجات معطر و کمی نمک بریزید و بعد از یک روز در یخچال بگذارید.

طرز تهیه

ابتدا کره را در تابه روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. سیر خرد شده را در کره تفت دهید تا طلایی شود و عطر سیر بلند شود. حالا میگوها را اضافه کنید و با سیر و کره تفت دهید تا میگوها صورتی شکل شوند. برای سرخ کردن هر طرف میگو ۲ تا ۳ دقیقه کافی است. میگوهای تفت داده شده را از تابه بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

در همین تابه پیاز خرد‌شده‌تان را تفت دهید. سس گوجه‌فرنگی خشک را اضافه کنید و ۱ تا ۲ دقیقه تفت دهید تا عطر و طعم آن ظاهر شود. حالا ترکیب شیر و خامه را اضافه کنید. در صورت دلخواه هم می‌توانید فقط از خامه استفاده کنید. شعله را ملایم کنید تا سس به جوش بیاید و به آرامی قل بزند. در حالی که به آرامی آن را هم می‌زنید نمک و فلفل سیاه آسیاب شده را اضافه کنید. نمک و فلفل آن را با توجه به ذائقه‌تان اندازه کنید.

در این مرحله بچه اسفناج‌ها را اضافه و کاملا مخلوط کنید تا اسفناج در سس نرم شود. پنیر پارمزان رنده‌شده را در سس بریزید و هم بزنید تا سس یکدست شود. چند دقیقه اجازه دهید سس به‌آرامی قل بزند. اگر غلظت سس مناسب نبود، کمی شیر اضافه کنید و سریع هم بزنید تا غلیظ شود. حالا میگوهای تفت‌داده‌شده را اضافه و خوب با سس مخلوط کنید. کمی سبزیجات معطر خشک و جعفری تازه‌خرد‌شده اضافه کنید. کمی هم بزنید و شعله را خاموش کنیدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 360526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟