خوراک مرغ و سیب زمینی پنیری

مواد لازم

گوشت مرغ خرد‌شده: ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم

سیب‌زمینی برش داده‌شده: سه عدد متوسط

پنیر چدار: پنج عدد

شیر: یک‌و‌نیم پیمانه

آرد: یک‌ونیم قاشق غذاخوری

کره: یک‌ونیم قاشق غذاخوری

روغن زیتون: یک‌و‌نیم قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و قرمز: به مقدار لازم

نمک و آویشن: به مقدار لازم

رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری

آویشن: به مقدار کم

طرز تهیه

در ابتدا سیب‌زمینی‌های برش‌داده‌شده را داخل ظرف می‌چینیم. روی سیب‌زمینی‌ها نمک، فلفل سیاه و کمی روغن زیتون می‌ریزیم. حالا خوب هم بزنید تا مواد به همۀ سیب‌زمینی‌ها آغشته شود. سپس ظرف را داخل فر که از قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم شده است، به مدت نیم ساعت قرار دهید. در این فاصله که سیب‌زمینی‌ها داخل فر در حال پخت هستند، ما هم بقیه غذا را آماده می‌کنیم.

سیب زمینی در فر

تکه‌های مرغی را که داشتیم داخل تابه بریزید و هم بزنید تا نچسبد. وقتی آب مرغ‌ها کشیده شد و شروع به سرخ‌شدن کرد، کمی روغن زیتون اضافه کنید و دوباره هم بزنید. یک قاشق رب را نیز اضافه کرده و دوباره مواد را مخلوط کنید. رب به غذای شما رنگ و طعم خاصی می‌بخشد. حالا خوب هم بزنید تا گوشت‌ها طعم و رنگ رب را به خود جذب کند و بوی زُحم آن از بین برود. سپس برای طعم‌دادن بیشتر به مرغ‌ها، فلفل قرمز، آویشن، فلفل سیاه و نمک را در اندازه‌های گفته‌شده در بالا اضافه کنید و دوباره هم بزنید. حالا مقدار خیلی کمی آب بریزید. گوشت‌های مرغ ما هم حاضر شد.

سس بشامل

حالا نوبت تهیه سس بشامِل رسید. برای تهیه این سس خوشمزه و لذیذ، در ابتدا کره را داخل ظرف ریخته و آرد را به آن اضافه کنید. آرد را خوب هم بزنید تا کاملاً حل شود و بوی آن را حس کنید. حالا باید شیر را اضافه کنید. برای جلوگیری از گوله‌گوله‌شدن آرد، حتماً شیر را هم بزنید. این کار را تا زمانی که به حالت سس درآید، ادامه دهید. در این حین کمی هم فلفل سیاه اضافه کنید. سس بشامل ما آماده است.

در این مدت که ما مشغول پختن مرغ و تهیه سس بشامِل بودیم، سیب‌زمینی‌ها هم داخل فر پخته شدند. ظرف را از فر درآورده و مراحل تهیه غذای مرغ با سس بشامل را ادامه می‌دهیم. بعد از اینکه ظرف را از فر بیرون آوردید، مرغ‌های پخته‌شده را روی سیب‌زمینی‌ها ریخته و پخش کنید. سپس روی گوشت‌ها سس بشامل خوشمزه را بریزید. برای طعم و لذت بیشتر، روی این مواد پنیر چدار بچینید. حالا غذای ما حاضر است که داخل فر برود. فر را از قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. ظرف را داخل فر گذاشته و تا سرخ‌شدن مواد منتظر بمانید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

 

 

کدخبر: 357652 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟