کتلت مرغ و سبزیجات ایده ای نو برای وعده شام

مواد لازم

سینه مرغ: ۵۰۰ گرم

پیاز: یک عدد

رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری

تخم مرغ: یک عدد

جعفری: ۸ تا ۹ ساقه

آب: یک قاشق غذاخوری

نمک: به اندازه لازم

فلفل سیاه و فلفل قرمز: به اندازه دلخواه

زیره: به اندازه لازم

پودر سوخاری: سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه کتلت مرغ با سبزیجات در ابتدا سینه‌مرغ را داخل غذا‌ساز ریخته و به‌طور‌کامل له کنید. حالا مرغ له‌شده را در یک ظرف گود بریزید. در فهرست مواد لازم، یک عدد پیاز داشتیم. پیاز را رنده کرده و به گوشت اضافه کنید. برای اینکه کتلت‌های ما رنگ زیبا و طعم لذیذی داشته باشند، یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی بریزید. سپس یک عدد تخم‌مرغ را به مواد داخل ظرف علاوه کنید. چند ساقه جعفری تازه و خوش‌عطر داشتیم. این جعفری‌ها را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. در ادامه یک قاشق غذاخوری آب روی مواد بریزید.

برای اینکه کتلت مرغ با سبزیجات ما طعم فوق‌العاده‌ای داشته باشد، از ادویه‌ استفاده می‌کنیم. فلفل سیاه و فلفل قرمز در کنار زیره را به مواد کتلت اضافه کنید. برای اینکه کتلت‌ها خوب سرخ شده و خوشمزه شوند، از پودر سوخاری استفاده می‌کنیم. در آخر نمک غذا ار هم بریزید تا برویم سراغ پخت کتلت مرغ با سبزیجات.

بعد از اینکه همۀ مواد را داخل ظرف ریختیم، این مواد را خوب با دست هم می‌زنیم تا مواد به‌طور‌کامل با هم ترکیب شوند. بعد از آن ظرف را به‌مدت نیم‌ساعت داخل یخجال قرار می‌دهیم تا خوب جا بیافتد. بعد از نیم‌ساعت، ظرف را از یخچال برداشته و شروع به درست‌کردن کتلت در اشکال دلخواه می‌کنیم. در نهایت کتلت‌های آماده‌شده را داخل روغن داغ ریخته و می‌پزیم. کتلت مرغ با سبزیجات ما آماده میل کردن است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 357205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟