توپک مرغی با کاهو و زنجبیل!

مواد لازم

کاهو: یک دسته

نشاسته سیب‌زمینی: یک پیمانه

پنیر توفو: یک قالب ۱۰۰ گرمی

سینه مرغ جرخ شده: ۵۰۰ گرم

زنجبیل رنده شده: یک قاشق غذاخوری

پودر داشی: یک قاشق غذاخوری

روغن کنجد: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای تهیه توپک مرغی در مرحله اول، باید سینه مرغ را میکس کنید. برای این کار می‌توانید از چرخ گوشت یا دستگاه غذاساز استفاده کنید. سینه مرغ میکس‌شده را در کناری قرار دهید و به مرحله بعد کار بروید.

کاهو را خوب شسته و بعد مطابق ویدئو به‌صورت رشته‌ای خرد کنید. حالا یک ظرف نسبتاً بزرگ بردارید و توفو را درون آن بریزید (توفو نوعی پنیر است که خاستگاه آن کشور چین است. این پنیر، از فرآیند بسته شدن شیر سویا به‌ دست می‌آید. این پنیر را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر تهیه کنید).

سینه مرغ چرخ‌شده را به توفو اضافه کنید. در مرحلۀ بعد، زنجبیل تازه، نشاستۀ سیب‌زمینی، روغن کنجد و پودر داشی را اضافه کنید. داشی، نوعی چاشنی ژاپنی است که برای مزه‌دار‌کردن انواع سوپ و آبگوشت استفاده می‌شود. بعد از اضافه‌کردن تمام مواد، مطابق ویدئو ملات را چنگ بزنید تا حسابی مخلوط شود. حالا با موادتان، مطابق ویدئو توپک‌های کوچک درست کرده و آن‌ها را در رشته‌های کاهو بغلتانید.

در آخرین مرحله تمام توپک‌ها را برای شش دقیقه درون مایکروویو قرار داده و درجۀ موج را روی ۵۰۰ قرار دهید. برای پختن توپک‌ها همچنین می‌توانید از فر ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه استفاده کنید. توپک مرغی خوشمزه شما آماده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟