طرز پخت رولت توت فرنگی با عطر وانیل

مواد لازم

تخم مرغ (زرده و سفیده جدا) ۴ عدد

شکر (نرم و ریز دانه) ۱۷۵ گرم

وانیل شکری یک چهارم قاشق چای‌خوری

شکلات (تلخ ذوب شده) ۱۰۰ گرم

آرد سفید (الک شده) ۱۰۵ گرم

بیکینگ پودر (الک شده) ۱ قاشق چای‌خوری

پودر کاکائو (الک شده) ۳ قاشق سوپ‌خوری

نمک یک چهارم قاشق چای‌خوری

خامه قنادی منجمد پمینا ۲۰۰ گرم

وانیل 1 قاشق چای‌خوری

پنیر ماسکارپونه ۲۰۰ گرم

توت فرنگی (خرد شده) ۴۰۰ گرم

پودر قند (خرد شده) به مقدار لازم

روش تهیه

سفیده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با همزن دستی هم بزنید، به تدریج ۶۰ میلی‌لیتر آب سرد را اضافه کنید تا حجم آن سه برابر شود سپس ۵۰ گرم از شکر را به آن اضافه کنید.

زرده تخم مرغ، ۵۰ گرم از شکر و وانیل را در ظرفی ریخته و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود سپس شکلات را به آن اضافه کنید. مخلوط سفیده را به زرده اضافه کنید و هم بزنید. آرد، بیکینگ پودر، پودر کاکائو و نمک را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا خمیر به دست آید. خمیر را در سینی فر پوشیده با کاغذ روغنی بریزید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در طبقه وسط فر با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا بپزد.

رولت را روی یک دستمال حوله‌ای که روی آن پودر کاکائو پاشیده‌اید برگردانید، کاغذ روغنی را از روی کیک جدا کرده و رول کنید، در کاغذ روغنی بپیچید و بگذارید کیک سرد شود.

خامه قنادی منجمد پمینا، وانیل و بقیه شکر را با یکدیگر مخلوط کنید تا فرم بگیرد، سپس با پنیر ماسکاپونه مخلوط کنید. رولت را باز کنید و مخلوط را روی آن بمالید، توت فرنگی‌ها را روی سطح خامه‌زده شده پخش کرده و دوباره آن را به کمک دستمال رول کنید و در کاغذ روغنی بپیچید، ۳ ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شود. روی آن را با پودر قند تزیین و سرو کنید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 353107 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟