سوپ گوجه فرنگی با پنیر چدار و نان تست

مواد لازم

گوجه فرنگی: ۶ تا ۷ عدد متوسط

آرد: دو قاشق غذاخوری

کره: یک قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی: یک قاشق غذاخوری

شیر: یک لیوان

آب: دو پیمانه

نان تست: خیلی کم

پنیر چدار: به مقدار لازم برای تزئین

نمک: به مقدار لازم

طرز تهیهبرای تهیۀ سوپ گوجه‌فرنگی در ابتدا گوجه‌ها را داخل آبِ در حال جوش قرار دهید. منتظر بمانید تا گوجه‌ها پخته شوند و پوست آن‌ها جدا شود. بعد از پخته‌شدن، آن‌ها را از آب درآورده و در یک آبکش بریزید. گوجه‌ها را با قاشق یا هر وسیله‌ی دیگری له کنید تا آب آن‌ها خارج شود. این کار را ادامه دهید تا آب گوجه‌ها به طور کامل خارج شود. حالا آن‌ها را در کناری قرار دهید و ظرف دیگری بردارید.

در این ظرف کره را به مقدار گفته‌شده داخل ظرف انداخته و ذوب کنید. به کرۀ آب‌شده آرد را اضافه کنید. مواد را تا بلند‌شدن بوی آرد هم می‌زنیم (به ویدئو مراجعه کنید). بعد از پخت آرد، رب گوجه‌فرنگی را اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم. در ادامه پخت سوپ گوجه‌فرنگی مقداری از آب گوجه را به مواد اضافه کرده و تا بخار‌شدن کامل آب هم می‌زنیم. سپس باقی آب گوجه‌ها را نیز اضافه کرده و شروع به هم‌زدن می‌کنیم. در این مرحله برای جلوگیری از گوله‌گوله‌شدن مواد، با همزن دستی مخلوط کنید. وقتی مقداری از آب گوجه‌ها بخار شد، آب را کم‌کم اضافه کرده و همزمان هم بزنید. در این مرحله نمک غذا را نیز اضافه کنید. وقتی مواد شروع به جوشیدن کرد، شیر را بریزید. تا زمان پختن شیر و به جوش آمدن سوپ، آرام آرام هم بزنید. سوپ خوشمزه و مغذی ما آماده سرو است.

نکته: شما می‌توانید هنگام سرو این سوپ و برای خوشمزه‌شدن، از پنیر چدار و نان تست استفاده کنیدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟