طرز تهیه مافین مرغ پنیری

مواد لازم

سینه مرغ: ۱۰۰ تا ۱۲۰ گرم

پنیر چدار رنده‌شده: دو‌سوم پیمانه و دو قاشق غذاخوری

شیر: یک‌سوم پیمانه

گوجه فرنگی خرد‌شده: دو‌سوم پیمانه

روغن گیاهی: دو قاشق غذاخوری

تخم‌مرغ: یک عدد

جعفری خرد‌شده: دو قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه

فر را روی ۲۰۵ درجۀ سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجۀ فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود و قالب‌های مافین را با کمی روغن مایع چرب کنید. می‌توانید در هر حفرۀ قالب یک کاغذ مخصوص مافین هم بگذارید و بعد از پخته‌شدن، مافین‌ها را با همان کاغذها سرو کنید تا مهمانان به‌راحتی مافین‌ها را در دست بگیرند.آرد، نمک و فلفل را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید.

حالا در یک کاسه تخم‌مرغ را کمی بزنید تا زرده و سفیده کاملاً با هم مخلوط شوند. سینه مرغ خرد‌شده و دو‌سوم پنیر رنده‌شده را در کاسه بریزید و با تخم‌مرغ‌ها مخلوط کنید. حالا دو قاشق روغن گیاهی و جعفری خرد‌شده را به مواد اضافه کنید. در این مرحله شیر را بریزید و همۀ مواد را با هم خوب مخلوط کنید. یک‌سوم گوجه‌فرنگی پوست‌گرفته و خرد‌شده را به مواد مافین مرغ اضافه کنید. حالا این مواد را به آرد اضافه و با آن خوب مخلوط کنید. کمی نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده به مواد مافین بزنید. در صورت دلخواه می‌توانید کمی آویشن هم اضافه کنید.

حالا مواد را در قالب‌های چرب‌شده بریزید و بقیۀ گوجه‌فرنگی خردشده را روی مافین‌ها بچینید. کمی پنیر چدار رنده‌شده روی هر مافین بریزید. حالا قالب‌ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر گرم‌شده قرار دهید.

بعد از اتمام زمان پخت قالب را بیرون بیاورید. اگر می‌خواهید از پخته‌شدن مافین‌ها مطمئن شوید یک خلال دندان در مرکز مافین‌ها فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر مواد به آن نچسبیده بود مافین شما کاملاً مغزپخت شده است.بعد از اینکه قالب‌ کمی خنک شد، مافین‌ها را از آن‌ها خارج و در ظرف مناسب سرو و کمی جعفری خرد‌شده روی مافین‌ها بریزید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 348386 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟