لقمه سبزیجات یک غذای فوری فوق العاده

مواد لازم

پیاز: یک عدد درشت

فلفل دلمه‌ای: یک عدد درشت

جعفری تازه: یک دسته متوسط

روغن: به مقدار لازم

ادویه گرام ماسالا: یک پیمانه

نخود‌فرنگی پخته: یک پیمانه

سیب‌زمینی: یک عدد درشت

نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

ادویه کاری: دو قاشق چای‌خوری

آرد: نصف پیمانه

کره: ۲۰ گرم

نان تورتیلا: یه مقدار لازم

خامه ترش: یک پیمانه

قبل از هر چیزی لازم است بدانید برای اینکه بتوانید خیلی سریع آشپزی کنید، می‌توانید یک‌سری مواد را از قبل به‌صورت آماده در یخچال یا فریزرتان نگهداری کنید. اگر شاغل هستید یا به هر دلیل دیگری زمان زیادی برای آشپزی ندارید، می‌توانید در روزهای آخر هفته که زمان بیشتری دارید، یک‌سری کارها را انجام دهید. مثلاً سیب‌زمینی پخته در تهیۀ غذاهای سریع کاربرد بسیاری دارد. می‌توانید چهار یا پنج عدد سیب‌زمینی را پخته، به کمک یک چنگال آن را له کرده و در ظرف‌های فریزری در یخچال نگهداری کنید. با این مقدار سیب‌زمینی پخته می‌توانید طی هفته حداقل دو نوع غذای سریع تهیه کنید. پیاز داغ هم یکی دیگر از آن موادی است که می‌توانید از قبل آماده کرده و به‌مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید. همچنین لوبیا سبز، نخودفرنگی و ذرت را می‌توانید به‌صورت نیم‌پز در فریزر نگهداری کنید. درست است که اگر غذایتان را با مواد تازه تهیه کنید بسیار دلپذیرتر خواهد بود، اما آشپزی با این روش، از اینکه به علت کمبود وقت نتوانید آشپزی کنید و دست به دامن رستوران‌ها شوید، خیلی بهتر است.

طرز تهیه لقمه سبزیجات

برای تهیه این لقمۀ خوشمزه لازم است ابتدا مواد اولیه را آماده کنید. اگر تکنیک بالا را به کار ببرید و مواد را از قبل آماده کنید که چه بهتر! اما اگر این کار را هم انجام ندادید، نگران نباشید! پخت مواد تشکیل‌دهندۀ این غذا زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. پیاز و فلفل دلمه‌ای خرد‌شده را در روغن تفت دهید و مقداری ادویه گرام ماسالا به آن اضافه کنید. گرام ماسالا ادویه‌ای هندی است که قبلاً روش تهیۀ آن را در طرز تهیه ماهی سوخاری به طور کامل توضیح دادیم. بعد از اینکه پیاز و فلفل را تفت دادید، آن را در یک ظرف کوچک ریخته و کناری بگذارید.

در مرحلۀ بعد، مطابق ویدئو، سیب‌زمینی پخته را با نخود‌فرنگی، جعفری تازه، نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه ماسالا مخلوط کنید. حالا آرد را اضافه کنید و مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. مواد را به شکل بیضی‌های کوچک درآورید. در یک تابه مقداری روغن ریخته و پشت و روی مواد را تفت دهید تا طلایی شوند. البته می‌توانید این کار را هم انجام ندهید؛ چون تمام موادتان پخته هستند و به همین شکل هم طعم خوبی دارند.

در مرحلۀ آخر هم نان تورتیلا را تفت دهید. تورتیلا نوعی نان نازک پخته‌شده از آرد سفید بسیار آسیاب‌شده است. این نان، معمولاً به همراه گوشت، برای پختن غذاهایی مثل تاکو و بوریتو، استفاده می‌شود و از سوپرمارکت‌ها قابل تهیه است.

حالا مقداری خامۀ ترش روی تورتیلا بمالید و ملات سیب‌زمینی را همراه پیاز و فلفل دلمه‌ای درون آن بپیچید. در ویدئوی آموزشی، دو روش متفاوت برای پیچیدن لقمه آموزش داده شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 344667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟