قهوه طول عمر می آورد؟

دانشمندان انگلیسی می‌گویند نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می‌تواند خطر مرگ زودرس را به میزان ۸ درصد کاهش دهد. همچنین افرادی که قهوه زیاد می‌نوشند نیز باید بدانند که مصرف ۲ تا ۵ فنجان قهوه در روز باعث کاهش ۱۲ درصدی مرگ زودرس می‌شود.

مطالعات متعدد نشان داده است نوشیدن قهوه می‌تواند با محافظت از بدن در برابر بیماری‌هایی که با افزایش سن بروز می‌کند مانند زوال عقلی، سرطان، و بیماری‌های قلبی، طول عمر انسان را افزایش دهد. دلیل این امر این است که قهوه سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام پلی فنول هاست.

پلی فنول‌ها مانع از آسیب به سلول‌های بدن در مقابل اشعه مخرب یو وی (UV) آفتاب شده، و نیز از این سلول‌های در مقابل رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. همچنین تحقیقات بی شمار اثبات کرده است پلی فنول‌ها تاثیرات مخرب التهابات را کاهش می‌دهد. التهابات در بدن می‌تواند به دلیل طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها مانند دیابت نوع ۲، سرطان، و بیماری‌های قلبی بروز کند.

ارتباط میان مصرف قهوه و مرگ و میر

در یکی از مطالعات انجام شده دانشمندان اقدام به بررسی ارتباط میان مصرف قهوه و مرگ و میر افراد کردند. در این تحقیقات ۵۰۰ هزار نفر در انگلیس که قهوه می‌نوشیدند مورد بررسی قرار گرفتند. یافته‌ها موید آن بود که این افراد در خطر کمتری برای ابتلا به طیفی از بیماری‌های مرگبار در طول ۱۰ سال مطالعه‌ای که انجام داشت نسبت به افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، قرار داشتند.

همچنین تحقیقات دیگر حاکی از آن بود که مصرف قهوه به میزان قابل ملاحظه‌ای خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی – عروقی را در افراد کاهش می‌دهد. یافته‌های دانشمندان موید آن است که نوشیدن قهوه می‌تواند باعث محافظت از دی ان‌ای (DNA) که مسئول انتقال ویژگی‌های وراثتی به نسل بعد است، شود.

دانشمندان همچنین در پژوهش‌های خود پی بردند مصرف مداوم قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی، آلزایمر ، پارکینسون، دیابت نوع ۲ و بیماری‌های کبدی می‌شود.

از آنجا که کافئین موجود در قهوه برای ساعت‌ها در خون باقی می‌ماند، بهتر است برای جلوگیری از اختلال در خواب شبانه، چند ساعت پیش از به بستر رفتن از نوشیدن قهوه اجتناب کنید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 689613 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟