ارتباط سکته مغزی با فصل سرد

فصل‌های مختلف سال به دلیل دگرگونی در دما، میزان تابش نور خورشید، بلندی یا کوتاهی شب و روز و شایع بودن بیماری‌ها عاملی مهم در سلامت نوزاد هستند.کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند نوزادانی که در فصل زمستان به دنیا می‌آیند در بزرگ سالی بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی قرار دارند.

نوزادانی هم که در پاییز به دنیا می‌آیند کمتر در معرض ابتلا به بیماری دیابت Diabetes 2 قراردارند.آمار‌ها همچنین نشان می‌دهند نوزادانی که در سه ماهه تابستان به دنیا می‌آیند، بیشتر در معرض خطر ضربان قلب Heart نامنظم قرار دارند.

کارشناسان اعتقاد دارند با توجه به کاهش بارندگی در فصل‌های گرم سال و بالا بودن میزان آلودگی هوا، نوزادانی که در فصل‌های گرم سال به دنیا می‌آیند بیشتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

با وجود بالا بودن درصد ابتلا به بیماری‌های قلبی، به دلیل تابش نورخورشید در تابستان و دریافت ویتامین D کافی توسط مادر در ماه‌های آخر بارداری، نوزادانی که در تابستان به دنیا می‌آیند کمتر به بیماری دیابت نوع یک و بیماری‌های خود ایمنی مانند آلرژی مبتلا می‌شوند.

کارشناسان دانشگاه کلرادوی آمریکا که در این پژوهش شرکت داشته اند، بر این باورند که عوامل محیطی نقشی موثر بر سلامت نوزاد و ابتلای او به بیماری‌های مختلف در سال‌های آتی زندگی دارند.

در پژوهشی همسو دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیای آمریکا پرونده پزشکی بیش از 10 میلیون فرد در کشور‌های آمریکا، کره جنوبی و تایوان را بررسی و بیماری افراد مرتبط با ماه تولد آن‌ها را شناسایی کرده اند.

کارشناسان بر این اساس به والدین توصیه می‌کنند در صورت تمایل به فرزند آوری و وجود پیشینه خانوادگی و ژنتیکی ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی و دیابت قبل از بارداری زمان حدودی تولد فرزند خود را بررسی و تنظیم کنند.

یافته‌ها در زمینه ارتباط ماه تولد با ابتلا به بیماری در مجله انجمن پزشکی رایانه آمریکا (the Journal of the American Medical Informatics Association) منتشر شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟