طرز تهیه خورشت هویج با گوشت گوسفند

 مواد لازم

هویج: یک کیلوگرم

پیاز: دو عدد درشت

رب گوجه: چهار قاشق غذاخوری

نمک، فلفل و ادویه: به مقدار لازم

گوشت گوسفندی: ۵۰۰ گرم

زعفران دم شده: دو قاشق غذاخوری

آلو بخارا: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

برای تهیه خورشت هویج در قدم اول، هویج‌ها را شسته و پوست بکنید. هویج‌ها را در اندازه‌های یکسان و به صورت خلالی، خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و هویج‌ها را در آن تفت دهید. از طرف دیگر گوشت را با مقداری پیاز و زعفران نیم‌پز کنید. بهتر است برای خوشمزه‌تر شدن خورشت هویج از گوشت سردست یا حتی ماهیچه استفاده کنید.

در یک تابه مقداری روغن بریزید و یک پیاز‌داغ حسابی درست کنید. گوشت نیم‌پز را اضافه کرده و در پیاز به‌خوبی تفت دهید. حالا چهار قاشق غذاخوری رب گوجه اضافه کنید و مواد را با هم تفت دهید. در این مرحله آب گوشت را هم اضافه کنید. علت نیم‌پز کردن گوشت برای تهیه این خورشت این است که اگر همه مواد را با هم بریزید تا بپزند، هویج که به مدت زمان پخت کمتری اجتیاج دارد، له شده و خورشت شکل خوبی نخواهد داشت.

حالا هویج‌های سرخ شده را هم اضافه کنید و مقداری آب جوشیده بریزید تا غلظت خورشت تنظیم شود. در این مرحله، نمک، فلفل و ادویه دلخواهتان را هم به میزان لازم اضافه کنید. خورشت هویج به علت وجود هویج فراوان طعمی شیرین خواهد داشت. اگر این طعم را دوست ندارید، می‌توانید مقداری آلو بخارا اضافه کرده و طعم خورشت را ملس کنید.

بعد از اینکه همه مواد گفته شده را اضافه کردید، در قابلمه را ببندید و حدود یک ساعت دیگر زمان دهید تا خورشت با حرارت ملایم بپزد. این کار باعث می‌شود تا خورشتی خوشمزه و جا افتاده داشته باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 343550 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟