بازداشت دزد 10 هزار دلاری مشهد / ماجرای خیانت در رفاقت 2 مرد

سرش داشت شاخ درمی آورد. فکرش را هم نمی کرد که از یک خودی خنجر خورده باشد. آن ها اگرچه با هم فامیل بودند اما دوستی دیرینه ای داشتند و روزهای زیادی را با یکدیگر بودند.

به گزارش رکنا، زمانی که سرنخی از ردپای دوست صمیمی اش در پرونده پیدا شد، به کارشناس پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی گفت که نمی تواند قبول کند این اتفاق مجرمانه را صمیمی ترین دوستش رقم زده باشد. او از چشم هایش بیشتر به او اعتماد داشت. با احضار دوستش به پلیس فتا و اظهارات ضدونقیض او اما ورق ماجرا برگشت و حقیقت روی خودش را نشان داد. شاکی از یک خودی خنجر خورده بود!

 شکایت یک دزدی 10هزار دلاری

چند روز پیش بود که مرد جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی پا به مرکز پلیس فتای استان خراسان رضوی گذاشت و پس از طرح شکایت به اتاق یکی از کارشناسان این مجموعه تخصصی هدایت شد.

مرد جوان مدعی بود که رمزارزهای دیجیتالی اش به ارزش 10 هزار دلار سرقت شده است و این درصورتی بود که او تأکید می کرد رمز و کلید کیف دیجیتالی اش را حتی به نزدیکان خود نداده است. بر اساس شواهد موجود احتمال هک شدن کیف پول شاکی ضعیف بود و مأموران پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی احتمال می دادند که شخصی به اطلاعات خصوصی مال باخته دست یافته و نقشه شوم خود را عملی ساخته است.

تحقیقات این پرونده مراحل خود را طی می کرد تا اینکه سرنخی از متهم احتمالی این پرونده به دست مجریان قانون افتاد.

مرد جوان ابتدا همه چیز را انکار می کرد. حسابی در نقش خود فرو رفته بود و بعضی مواقع نیز با کلمات بازی می کرد تا ذهن شاکی را درباره این ظن پلیسی منحرف کند. کتمان حقیقت از سوی متهم و ضدونقیض گویی وی تداعی کننده این مطلب بود که او کاسه ای زیر نیم کاسه دارد از همین رو مأموران با دستور قضایی این فرد را که فامیل نزدیک و از قضا دوست صمیمی شاکی بود برای ساعتی در مرکز فرماندهی پلیس فتای استان نگه داشتند.

مرد مظنون اما همچنان بر طبل انکارهایش می کوبید و مدعی بود که هیچ خطایی از جانب او علیه دوست صمیمی اش سر نزده است. اگرچه انکارهای این فرد ادامه داشت اما مأموران با بررسی تخصصی داده های موجود در تلفن همراه فرد مظنون به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد این فرد حتما دستی در سرقت رمزارزهای فامیل نزدیکش داشته است.

تحقیقات پرونده ادامه داشت تااینکه ، دیگر ماجرا رخ نشان داد و متهم در نهایت ناباوری دوستش به جرم خود اعتراف کرد. او که از این اقدام مجرمانه خود سخت پشیمان و شرمگین بود از دوستش خواست تا از خطای او چشم پوشی کند.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم در اظهاراتش معترف شد که از اعتماد دوست صمیمی خود سوءاستفاده کرده و این اقدام مجرمانه را رقم زده است.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: متهم در یک دورهمی دوستانه تلفن همراه فامیل نزدیک خود را گرفته و با دسترسی به اطلاعات کیف پول الکترونیکی او حدود 300 میلیون تومان کل دارایی شاکی را سرقت کرده و به کیف پول دیجیتالی خود انتقال داده است. متهم در ادامه تحقیقات رمزارزهای سرقتی را مجدد به کیف دیجیتالی دوستش انتقال داد تا شاید از این طریق بتواند مورد عفو شاکی قرار گیرد.

این مقام ارشد پلیس فتای استان ادامه داد: پرونده متهم برای تعیین تکلیف قضایی در اختیار دادسرا قرار گرفت و تحقیقات در این باره از سوی کارشناسان پلیس فتا ادامه دارد.

منبع:شهرآرا

کدخبر: 754079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟