دردسر جواب منفی زن شوهردار به پیشنهاد شیطانی جوان مزاحم پای پلیس ملایر را به میان کشید

به گزارش رکنا، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان  اظهار داشت: فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا شهرستان ملایر مراجعه کرد و مدعی شد که شخصی ناشناس صفحه‌ای جعلی بنام همسرم در شبکه اجتماعی اینستاگرام ساخته که در آن توسط عکس‌های شخصی وی سوءاستفاده و ایجاد مزاحمت کرده است، لذا رسیدگی به این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار مأمورین پلیس فتا قرار گرفت.

هتک حیثیت در اینستاگرام با صفحه جعلی

وی افزود:با بررسی‌های تخصصی انجام‌شده و انجام اقدامات فنی در فضای مجازی، هویت متهم مورد شناسایی قرار گرفت و محل سکونت وی کشف شد؛ در ادامه با اخذ مجوز مقام قضایی و اعزام تیمی از مأموران پلیس، متهم دستگیر و جهت تحقیقات تکمیلی به این پلیس منتقل شد.

سرهنگ سرخوش نهاد بیان کرد: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکارناپذیر لب به اعتراف گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد و گفت: پس‌ازاینکه در فضای مجازی به شاکیه درخواست دوستی دادم و با جواب منفی وی مواجه شدم، عکس‌ شاکیه را از روی حساب کاربری‌اش کپی کرده و صفحه‌ای بانام وی ایجاد کردم.

این مقام انتظامی گفت: سوءاستفاده از فیلم و عکس‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی یکی از شایع‌ترین جرائم حوزه فضای مجازی می‌باشد.لذا هرگونه مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی افراد در فضای سایبری برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای جرم محسوب شده و قانون‌گذار برای آن مجازات تعیین کرده است .

رئیس پلیس فتا استان همدان خاطرنشان کرد‌ سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 565331 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟