از زمانی که «دونالد ترامپ» در کاخ سفید مستقر شده، نقاب از چهره جنایتکار این رژیم بیشتر کنار رفته است، کشوری که دولتش همواره مدعی پرچمداری حقوق بشر در جهان بوده و رسالتش را انتشار دموکراسی و ارزش‌های انسانی در سراسر دنیا عنوان کرده است.

طی دو سال گذشته و به دنبال اعلام «سیاست تحمل صفر» از سوی رئیس‌جمهور آمریکا، این کشور هزاران کودک معصوم و بی‌پناه را در مرزهای آمریکا دستگیر از والدینشان جدا و روانه زندان کرده است. بر اساس گزارش‌ها تعداد این کودکان از 14 هزار فراتر رفته است. ترامپ مدعی است جدایی کودکان از والدین می تواند باعث نگرانی پناهجویان و در نتیجه، توقف مهاجرت‌ها از مبدا شود! طی

8 ماه گذشته 6 تن از این کودکان معصوم در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا در مرز مکزیک جان سپرده‌اند بدون اینکه هیچ دولت و نهادی از دولت ترامپ در مورد این جنایت‌ها بازخواست کند.

نیویورک تایمز چندی پیش در گزارشی از تداوم این سیاست وحشیانه و غیر انسانی ترامپ خبر داده و نوشته بود: «دولت آمریکا صدها کودک مهاجر را در نیمه شب و در خواب و بیداری با اتوبوس‌هایی که با چادر شیشه‌های آن پوشیده شده است به همراه یک وعده غذای حاضری و سرپایی، از مناطق مختلف به پناهگاه‌های چادری در بیابان‌ها از تگزاس تا نیویورک منتقل کرده است.»

گزارش تکان دهنده هیل

حالا نشریه «هیل» طی مطلبی به بررسی بحران حاکم بر بازداشت گاه‌های کودکان پناهجو در آمریکا و مرز مکزیک پرداخته و نوشته: «بحران بهداشت و سلامت که‌گریبان‌گیر کودکان مهاجر در مرز جنوبی آمریکا شده، به اوج خود رسیده است. کودکان بازداشت شده روی نیمکت‌ها می‌خوابند؛ زیرا دولت آمریکا دیگر مکانی برای پناه دادن به این کودکان ندارد و بودجه‌اش هم به اتمام رسیده است. هزاران کودک مهاجر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند و شش نفر هم در ۸ ماه گذشته در بازداشتگاه‌های آمریکا کشته شده‌اند!»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه گزارش هیل آمده: «در حال حاضر کودکان بیشتری در مقایسه با گذشته در بازداشتگاه‌های آمریکا به سر می‌برند. تا تاریخ ۳۱ مه(10 خرداد) سال جاری میلادی، بیش از ۱۴۰۰ کودک مهاجر بوسیله نیرو‌های گشت مرزی آمریکا بازداشت شده‌اند. زمانی که این کودکان در نهایت به پناهگاه‌های دولتی منتقل شوند، زمان انتظار آنها مشخص نیست. آمی کوهن، یک روانپزشک که از نزدیک با این کودکان در ارتباط است، می‌گوید برخی از این کودکان بیش از یک سال است که در این پناهگاه‌ها زندگی می‌کنند.

در هفته جاری همچنین گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت ترامپ در نظر دارد از پایگاه نظامی «فورت سیل» در اوکلاهما برای نگهداری کودکان مهاجر استفاده کند. قرار است حدود ۱۴۰۰ کودک مهاجر تا زمان مشخص شدن وضعیتشان در این اردوگاه بمانند. پایگاه نظامی «فورت سیل» که قدمتی ۱۵۰ ساله دارد در دوره جنگ جهانی دوم به عنوان اردوگاه بازداشت آمریکایی‌های ژاپنی تبار مورد استفاده قرار گرفته بود. به نقل از نشریه هیل، گروهی از نوجوانان و فعالان حقوق بشر نیز روز (دوشنبه) در اعتراض به سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ در مقابل مقر سازمان ملل در ژنو تظاهرات برگزار کردند.این نوجوانان که اهل آمریکا و مکزیک بودند، با حضور در داخل قفس‌هایی در مقابل مقر سازمان ملل، خواستار بازگرداندن کودکان مهاجر جدا شده در مرز‌ها به خانواده‌هایشان شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 483636 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟