خرمالو بخوریم زیرا ... / فیلم
حجم ویدیو: 5.22M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39

به گزارش رکنا، خرمالو مناسب روزهای سرد پاییزی است چراکه بیشتر مردم در این فصل احساس خستگی و بی حالی می کنند. خرمالو دارای مقادیر زیادی ویتامیت C و B6 و A است. همچنی خرمالو دارای منگنز، فسفر، پتاسیم و کلسیم و فیبر رژیمی است. همچنین خرمالو در پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار مناسب است.

خرمالو فواید بی نظیری دارد که پاکسازی و سلامت کبد ، کنترل فشار خون، درمان یبوست و همچنین سلامت قلب از مهم ترین فواید این میوه خوشمزه پاییزی است.

اصالت و انواع میوه خرمالو

درختان خرمالو که اصالتاً چینی هستند، هزاران سال است که به دلیل میوه‌های خوشمزه و چوب زیبای خود رشد می‌کنند. میوه‌های نارنجی رنگ آنها به نام خرمالو به دلیل طعم شیرین و عسل مانند خود شناخته شده است. در حالی که صدها نوع وجود دارد، انواع هاچیا و فویو از محبوب‌ترین آنها هستند. خرمالو هاچیا به شکل قلب قابض هستند، به این معنی که دارای مواد شیمیایی گیاهی به نام تانن هستند که طعم خشک و تلخی به میوه نارس می‌دهد.

این نوع خرمالو قبل از مصرف باید کاملا رسیده باشد. خرمالو فویو همچنین حاوی تانن است، اما غیر قابض در نظر گرفته می‌شود. برخلاف خرمالو هاچیا، نوع ترد و گوجه‌ فرنگی شکل فویو را می‌توان حتی زمانی که کاملا نرسیده است، لذت برد. خرمالو را می‌توان به‌صورت تازه، خشک یا پخته مصرف کرد و معمولا در سراسر دنیا در تهیه ژله، نوشیدنی، پای، کاری و پودینگ استفاده می‌شود. خرمالو نه‌تنها خوشمزه است بلکه مملو از مواد مغذی است.

کدخبر: 942132 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟