آب روی ماست را دور نریزید!

به گزارش رکنا، ماده آبکی که اغلب به محض باز کردن ظرف در بالای ماست دیده می شود حاوی مقدار بالایی پروتئین و ویتامین B12 است. بنابراین هرگز نباید دور ریخته شود. قبل از خوردن ماست این مایه را کامل با ماست هم بزنید.

دیگر خواص آب ماست

باز هم می‌خواهید بدانید که آب ماست چه خواصی دارد؟

درمان شوره و خارش سر

ماست خاصیت ضد قارچی دارد و برای درمان شوره و خارش حاصل از آن بسیار موثر است. کافی‌ست قبل از شستشوی موها در حمام کف سر خود را با آب ماست به‌آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ روی پوست باقی بماند.  می‌توانید این کار را با ترکیب آن و چند قطره آب‌ لیموترش هم انجام دهید و از شر خارش سر و شوره خلاص شوید.

تسکین سوختگی

ماست کم‌چرب یا آب ماست برای تسکین سوختگی ناشی از برنزه‌شدن پوست فوق‌العاده است. آن را به‌تنهایی یا با ترکیب آب گوجه‌فرنگی و خیار روی قسمت‌های برنزه‌شده پوست بمالید تا التهاب و سوزش آن نواحی را کاملا برطرف کند.

طریقه مصرف آب ماست

معمولاً بهترین روش برای مصرف آب ماست این است که آن را با ماست ترکیب کنید. ترکیب کردن آب ماست با ماست موجب می‌شود تا ماست شما حالت خامه‌ای به خود بگیرد و فواید بیشتری داشته باشد. در ادامه با دو روش دیگر برای مصرف آب ماست آشنا خواهیم شد:

آب ماست و دوغ

برای استفاده از خواص آب ماست می‌توانید از آن در تهیه دوغ استفاده کنید. برای تهیه دوغ کافی‌ است ماست، آب ماست و مقدار کمی آب و نمک را با هم ترکیب کنید. در نهایت با افزودن کمی نعناع خشک شده از دوغ خوشمز‌ه‌ خانگی لذت ببرید.

آب ماست و قره‌قروت

سال‌ها قبل از آن‌که علم تغذیه به ارزش غذایی و خواص آب ماست پی ببرد و دنبال راهی برای گنجاندن آن در رژیم غذایی ما باشد، مادربزرگ‌های ایرانی با جوشاندن آرام آن و تبدیلش به قره‌قروت، این بمب کلسیم را در اختیار ما گذاشتند. این خوراکی خوشمزه و ترش که سال‌هاست به عنوان هله‌هوله در فرهنگ ایرانی شناخته می‌شود، یک ماده ارزشمند غذایی با تمام خواص آب ماست است.

کدخبر: 908316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟