درمان درد معده با تخم شربتی

به گزارش رکنا، تخم شربتی علاوه بر رفع تشنگی برای متعادل نگه داشتن فشار خون و لاغر شدن بسیار موثر است. مخلوطی از آن را با زنجبیل و عسل میل کنید که درمان سرفه و سرماخوردگی است. برای درمان درد معده ، نفخ، یبوست، سوء هاضمه و بی نظمی کارکرد روده ها استفاده می شود. ویتامین A موجود در تخم شربتی باعث بهبود رشد چشم ها، ریه ها و قلب می شود. همچنین باعض از بین رفتن بوی بدن دهان خواهد شد.

روش استفاده از تخم شربتی برای معده

تخم شربتی را به میزان 2 قاشق چای خوری به مدت 15 دقیقه در یک فنجان آب گرم بخیسانید. آب گرم باعث می شود که این دانه ها کاملا پف کنند.

خواص تخم شربتی برای درمان دردهای معده و گوارش

از تخم شربتی می توان برای درمان ناراحتی های گوارشی مانند درد معده ، نفخ ، یبوست ، سوءهاضمه و بی نظمی عملکرد روده ها اشاره کرد.

در کشور چین ، از تخم شربتی برای درمان عفونت ، درد معده ، گزیدگی مار و حشرات و پایین آوردن دمای بدن استفاده می کنند.

برای از بین بردن نفخ بعد از غذا بهتر است ، بعد از خوردن یک غذای تند مقداری از این دانه های مغذی را بجوید . زیرا حاوی مقدار زیادی پتاسیم است و کمک می کند تا کمتر دچار نفخ شوید.

گیاه تخم شربتی به علت دارا بودن میزان بالایی از فیبر ، می تواند رژیم غذایی فوق العاده ای به شمار آید . مخصوصا برای درمان انواع ناراحتی ها و بیماری های دستگاه گوارش و همچنین برای درمان بافت های گوارشی  بسیار عالی می باشد.

در درمان بیماری و مشکل یبوست نیز می توانید به عنوان داروی معجزه آسا ازآن نام برد.

به علت دارا بودن انواع مواد معدنی مفید برای بدن و از جمله معده و دستگاه گوارش به دفعات  در تمامی منابع علمی توصیه شده است.

کدخبر: 908311 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟