عجیب ترین خاصیت 5 میوه زرد

به گزارش رکنا، هر میوه فواید منحصر به فردی دارد. در این مطلب بر آن شدیم تا شما را با 5 فایده مهم 5 میوه زرد رنگ آشنا کنیم.

موز: عضله ساز

خاصیت اصلی موز برای بدنسازی کمک به ساخت ماهیچه است. این کار در صورت وجود پروتئین در بدن به شکل بهتری انجام می‌شود؛ زیرا پروتئین به ترمیم و رشد بافت‌های ماهیچه‌ای کمک می‌کند. موز علاوه بر دارا بودن مقدار زیادی پروتئین، برای سوزاندن کالری نیز بسیار مفید است.

لیموشیرین: منبع ویتامین C

لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه‌ها برای درمان بیماری ها است. در صورت مصرف لیمو شیرین با پوست داخلی بیش از ۷۷ میلی‌گرم ویتامین C به بدن می‌رسد.

انبه: بمب ویتامین

انبه دارای مقادیر زیادی ویتامین مورد نیاز بدن بوده و می توان آن را به بمب ویتامین ها تشبیه کرد. انبه سرشار از بتاکربنات و ویتامین های لازم برای بدن مانند ویتامین ث ، B، B1 و اسید فولیک است. این ویتامین ها برای حفظ سلامتی دستگاه ایمنی بدن و حفظ سلولها از تاثیرات منفی ناشی از تنشها و فشارهای عصبی موثر است. این میوه با توجه به دارا بودن مقادیر زیادی بتاکربنات، نقش محسوسی در بازسازی سلولهای پوست وتقویت دستگاه ایمنی بدن دارد.

لیموترش: سم زدایی بدن

یک لیموی نصفه یا کامل را در یک تنگ آب نیمه گرم فشار دهید تا آب لیمو با آب تنگ مخلوط شود؛ صبح ناشتا یک لیوان از این مخلوط را 15 تا 20  دقیقه قبل از صبحانه می توان خورد. نوشیدن آب برای شما مفید است. واضح ترین مزیت این است که، شما را هیدراته نگه می دارد. دم کردن آب با لیمو باعث افزایش قدرت سم زدایی آن نمی شود. اول از همه اگر اضافه کردن لیمو به آب، به شما کمک می کند بیشتر بنوشید، این کار را انجام دهید و اگر از طعم آب لیمو نسبت به آب ساده لذت می برید، این روش خوبی برای نوشیدن آب بیشتر خواهد بود. از فواید اضافی آب لیمو شامل ویتامین سی، آنتی اکسیدان ها و پتاسیم است. وقتی آب لیمو را همراه با غذاهای سرشار از آهن مصرف می کنید بدن شما این ماده معدنی را بهتر جذب می کند. آب لیمو تنها نوع آبی نیست که مردم می توانند مصرف کنند و از مزایای آن بهره ببرند بلکه به عنوان مثال، آب خیار و نعناع نیز هر دو دارای مزایای برای سلامتی افراد خواهند بود. خیار سرشار از پتاسیم است، و الکترولیت های آن به حذف نمک از جریان خون شما، کمک می کند و در نهایت فشار خون شما را در یک نرخ بهینه، نگه می دارد. آب با طعم نعناع نیز منبع خوبی از ویتامین آ و آنتی اکسیدان ها است.

آناناس: التیام زخم

بروملین موجود در آناناس به‌طور ناباورانه اقدام به سرعت بخشیدن به بهبود و بازسازی سلول‌های صدمه دیده و ترمیم زخم و جراحات وارده به بدن می‌کند. همچنین با افزایش جریان خون، نقش بسزایی در سرعت بهبود منطقه صدمه دیده دارد.

کدخبر: 900535 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟