دمنوش سیاه دانه برای تقویت سیستم ایمنی بدن + طرز تهیه

به گزارش رکنا، با دمنوش سیاه دانه سیستم ایمنی بدن تان را مقاوم کنید. به این ترتیب که یک قاشق غذاخوری سیاه دانه را در یک قوری ریخته و یک لیوان بزرگ آب با دمای 80 یا 100 درجه سانتی گراد به آن اضافه کنید. اجازه دهید این دمنوش به مدت 20 دقیقه دم بکشد. در صورت تمایل می توانید از عسل برای شیرین کردن آن استفاده کنید.

نکات مهم در مورد مصرف دمنوش سیاه دانه

  • مصرف دمنوش سیاه دانه برای کودکان 6 سال به بالا توصیه شده است.
  •     میزان عسل در دمنوش سیاه دانه و عسل باید سه برابر اندازه سیاه دانه باشد.
  •     سیاه دانه نیم کوب شده را باید بلافاصله مصرف کرد؛ زیرا ماندن در محیط باز سبب ایجاد آلودگی و حتی سم در این گیاه خواهد شد.
  •     طبع گیاه سیاه دانه گرم است، مصرف این دمنوش به افراد با طبع سرد توصیه شده است.

خواص دمنوش سیاه دانه برای زنان

رفع تنبلی تخمدان

اولین خاصیت سیاه دانه و عسل برای زنان مربوط به تخمدان هاست. ترکیب عسل و سیاه دانه و استفاده از آن می‌تواند به رفع تنبلی تخمدان کمک کند. همچنین استفاده از این ترکیب می تواند مشکلات ناباروری را هموار کند.

بانوانی که از کمبود آهن رنج می‌برند، بهتر است از این ترکیب استفاده کنند. وقتی تخمک گذاری بهبود یابد، طبیعتا قاعدگی هم منظم می شود و مشکلات هورمونی نیز حل می شود. این امر نیز در روند بهبود باروری موثر است.

درمان چاقی

دمنوش سیاه دانه و عسل برای چربی سوزی بسیار موثر است. همچنین می‌توانید از شربت عسل و آبلیمو با پودر سیاه دانه استفاده کنید. بهتر است وقتی سیاه دانه را نیم کوب می کنید، همان موقع شربت را آماده کنید و همراه با آن میل کنید؛  زیرا پودر سیاه دانه، آلودگی محیط را به خود جذب می‌کند و زود سمی می‌شود.

درمان آکنه و جوش

سیاه دانه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و در رفع آکنه موثر است. عسل نیز برای درمان جای جوش استفاده می شود. برای سلامتی پوست و شادابی آن بهتر است از ترکیب این دو استفاده کنید.

درمان عفونت‌های زنانه

استفاده از ترکیب سیاه دانه و عسل می‌تواند در رفع عفونت‌های زنانه موثر باشد. با استفاده از این ترکیب قدرت سیستم دفاعی بدن افزایش پیدا می کند و در نهایت باعث کاهش عفونت‌های زنانه می‌شود.

درمان عفونت قارچی واژن و دستگاه تناسلی زنان و بهبود درد رحمی از فواید سیاه دانه برای واژن هستند. می‌توان سیاه دانه را به شکل موضعی و شیاف برای برطرف‌ کردن عفونت‌های قارچی واژن استفاده کرد. برای بهبود و درمان درد رحم و زایمان می‌توانید عسل، پودر سیاه دانه و روغن را باهم ترکیب کرده و میل کنید.

پوکی استخوان

وجود ماده تیموکینون در این گیاه به‌خاطر خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی از پوکی استخوان جلوگیری کرده و به درمان آن کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف سیاه دانه به همان اندازه مصرف کلسیم روی پوکی‌استخوان تاثیر مثبت می‌گذارد. بهترین روش برای جلوگیری و درمان پوکی‌استخوان مصرف سیاهدانه همراه با عسل است.

موثر برای شیردهی

استفاده از دمنوش سیاه دانه و عسل می‌تواند برای شیردهی بانوان موثر باشد. توصیه می‌شود خانم ها برای تقویت بدن و نیز افزایش شیر خود، از این معجون استفاده کنند.

خواص دمنوش سیاه دانه برای مردان

حل مشکل ناباروری مردانه

سیاه دانه می‌توانند به راحتی درصد زیادی از بیماری‌های جنسی و مردانه را درمان کنند. سیاه دانه با عسل برای مردان خواص زیادی دارد؛ مصرف منظم این ماده باعث افزایش تستوسترون و در نتیجه افزایش میل و قوای جنسی می‌شود. سیاه دانه با عسل تحرک اسپرم را بالا می‌برد و تعداد اسپرم را نیز افزایش می‌دهد.

تقویت میل و قوای جنسی

اگر با مشکل کاهش میل جنسی و سردی در روابط جنسی و زناشویی مواجه هستید، سیاه دانه یک روش درمانی موثر است که عوارضی هم ندارد.

می‌توانید روغن زیتون و سیاه دانه را با هم ترکیب و استفاده کنید و در عین حال از خواص روغن زیتون برای دستگاه تناسلی مردان نیز بهره ببرید.  البته ساده‌ترین راه برای استفاده از سیاه دانه به منظور تقویت قوا و میل  جنسی این است که یک قاشق از سیاه دانه را بعد از هر وعده غذایی میل کنید.

خواص دمنوش سیاه دانه برای لاغری

سیاه دانه دارای فیبر زیادی است و باعث کاهش اشتها می‌شود. سیاه دانه باعث کنترل اشتها و تنظیم قند خون و سلامت بدن می‌شود. همچنین سیاه دانه باعث کاهش چربی‌های شکمی می‌شود. با خوردن سیاه دانه می‌توانید تمایل به پرخوری و مصرف کربوهیدرات‌هایی مانند برنج، نان و شیرینی‌جات را کاهش دهید و با کنترل اشتها در ماه 1 تا 2 کیلوگرم وزن کم کنید. دوز مصرفی سیاهدانه به طور کلی 1 تا 3 قاشق غذاخوری است. برای استفاده از سیاه دانه به هیچ عنوان آن را آسیاب نکنید. سیاه دانه حاوی روغن‌ها و ترکیبات فراوانی است که با پودر کردن آن از بین می روند.

می‌توانید سیاه دانه را با عسل طبیعی ترکیب کنید و روزانه یک قاشق چای خوری سرخالی از این ترکیب را میل کنید. این ترکیب فوق العاده علاوه بر لاغری برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز بسیار مفید است؛ یا اینکه از دمنوش سیاه دانه با عسل استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش سیاه دانه برای لاغری این است که مقداری از سیاه دانه را با آب جوش ترکیب کنید و اجازه دهید به اندازه یک ربع ساعت دم بکشد. سپس دمنوش سیاه دانه را در فنجان بریزید و وقتی کمی از داغی افتاد، عسل طبیعی و سالم را با آن ترکیب کنید و نوش جان کنید.

روش دیگر استفاده از سیاه دانه و لاغری این است که آن را در سبد غذایی خود قرار دهید. برای این امر می‌توانید مقداری سیاه دانه را به وعده صبحانه یا عصرانه خود اضافه کنید و یا حدود 20 تا 30 قطره از روغن آن را به یک تکه نان بمالید و مصرف کنید. به طور کلی میزان مصرف سیاه دانه برای یک شخص بالغ روزانه حداکثر 2 گرم است.

کدخبر: 899203 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟