ترفندهای ساده برای رفع سردی معده و لاغری + فیلم
حجم ویدیو: 40.75M | مدت زمان ویدیو: 00:02:38

به گزارش رکنا، طبق تحقیقات و تجربیات انجام شده اکثر افرادی که اضافه وزن دارند بلاشک دچار سردی معده یا همان بلغم گوارشی هستند و این سردی کم کم کبد را هم چرب می کند و متابولیسم بدن را حسابی خراب می کند و اینگونه است که فرد حس می کند بدون اینکه بیشتر خورده باشد دارد روز به روز چاق و چاق تر می شود.

چند ترفند بی نهایت ساده را در این مطلب یادتان داده ایم که مطمئن باشید با جدی گرفتنش تغییرات اساسی در بدن تان رخ می دهد.

با گرم نگه داشتن معده شکم و پهلوی خود را کوچک کنید

یکی از دلایل مهم اضافه وزن و به ویژه اضافه سایز ما به سردی معده مربوط می شود. وقتی معده سرد می شود مشکل یبوست پیش می آید که از ترمزهای اصلی لاغری است. همچنین سردی معده باعث ورم و نفخ معده می شود انگار دوقلو بارداریم! خیلی اوقات سردی معده می تواند روی کبد اثر گذاشته و کبد چرب تولید کند. این راهکارها که در ادامه آورده ایم به گرم شدن معده و نیز تقویت سیستم ایمنی بدن خیلی کمک می کند.

1) صبح ها ناشتا یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را در یک لیوان آب جوش که کمی خنک و ولرم شده است حل کنید و بخورید. این نوشیدنی باعث گرم شدن معده و دستگاه گوارش می شود.

2) ماساژ با روغن سیاهدانه : سیاهدانه بسیار خاصیت دارد که همراه با پنیر در وعده صبحانه می توانید میل کنید. هر شب به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن سیاهدانه را روی سطح شکم ریخته و به سمت عقربه های ساعت به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و بعد شکم تان را کامل بشویید. این کار باعث گرم شدن دستگاه گوارش و همچنین رفع یبوست می شود.

3) گیاه معجزه آسای مریم گلی را دست کم نگیرید. این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان است و سردی گوارش را از بین می برد و مقوی سیستم ایمنی بدن است. آنهایی گه در سرما و پاییز و زمستان زیاد مریض می شوند این گیاه را جدی بگیرند. کافی است به اندازه یک گرم یا یک قاشق مرباخوری پر از این گیاه را اخل یک لیوان دمنوش ریخته و یک لیوان آب جوش روی آن بریزید. 5 دقیقه صبر کنید و بعد آن را بنوشید. این نوشیدنی باعث از بین رفتن ورم و نفخ معده می شود و شکم و پهلوی تان را تخت می کند.

کدخبر: 895955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟