چای کوهی را بیشتر بشناسید

به گزارش رکنا، چای کوهی دارای مزاج گرم و خشک است. برای درمان بیشتر بیماری های رطوبتی و سردمزاج مفید است. جوشانده این چای نیز برای اکثر بیماری های رطوبتی به خصوص بیماری های روماتیسمی و درد مفاصل کاربرد دارد. این چای گرفتگی صدا را باز می کند و خلط آور است. در مبتلایان به تخمدان پلی کیستیک در کنار دمنوش عناب دمنوشی مناسب محسوب می شود.

چای کوهی بیماری مننژیت را درمان می کند. برای درد سیاتیک بسیار موثر است. این چای برای درمان سینوزیت ، برونشیت و عفونت های ریوی که با ترشحات فراوان همراهند انتخاب خوبی است.

چای کوهی برای درمان سنگ کلیه و عفونت مجاری ادراری کاربرد بسیار موثری دارد.

این چای در تسکین مشکلات خواب و افسردگی افراد سردمزاج توصیه می شود.

این گیاه بازکننده قولنج های سرد است.

به سبب مواد موثری که دارد به منظور درمان کمکی در تنظیم ایمنی و مقابله با بیماری های ویروسی توصیه می شود.

برای سیستم عصبی خاصیت آرام بخش دارد.

مصرف این گیاه خستگی ذهنی را برطرف می کند.

نوشیدن یک فنجان دمنوش چای کوهی در سالمندان موجب بهبود حافظه و رفع بی اشتهایی می شود.

در افرادی که تشخیص ورم معده دارند، از صدای شکم شکایت می کنند و نفخ دارند و گاهی بی علت دچار بیرون روی می شوند نیز نوشیدن آن توصیه می شود.

نحوه مصرف چای کوهی

دم کرده: یک قاشق مرباخوری از چای کوهی را در یک لیوان آب جوش ریخته و با قاشق خوب هم بزنید. آنگاه روی آن را با یک نعلبکی بپوشانید و بگذارید به مدت 20 دقیقه بماند تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و با کمی عسل میل کنید.

مصرف چای کوهی یا پشمینه ملاحظات زیادی دارد و لازم است حتما تحت نظر طبیب مصرف شود چراکه مصرف بی رویه آن برای گرم مزاجان و زنان باردار اثرات زیانباری خواهد داشت.

کدخبر: 891433 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟