درمان اورژانسی دندان درد

به گزارش رکنا، اگر از دندان درد کلافه شده اید می توانید چند پیاله آبغوره را با نصف قاشق غذاخوری نمک مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. سپس از روی حرارت پایین آورده و صبر کنید تا خشک شود. سپس محلول به دست آمده را 30 ثانیه در دهان غرغره کنید. دندان درد شما سریع خوب می شود.

درمان درد دندان در کوتاه ترین زمان

دندان درد یکی از سخت ترین دردهایی است که افراد در هر سنی با آن روبرو می شوند و راه های زیادی وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها برای تسکین فوری درد دندان استفاده کنید. شما می توانید برای کسب اطلاعات در مورد درمان درد دندان در چند دقیقه این مقاله را تا انتها مطاله کنید تا بتوانید از پیشرفت درد دندان هایتان جلوگیری کنید.

درد دندان شایع است و تقریباً در همه افراد (پیر و جوان) اتفاق می افتد، و اگرچه یک اتفاق معمول است، اما نمی توان انکار کرد که شدت درد آن اغلب غیرقابل تحمل است و علل ایجاد دندان درد می تواند پوسیدگی، التهاب، ضعف دندان یا مشکلات لثه باشد.

معمولا دندان درد مانع ادامه کارهای روزمره افراد می شود و به همین دلیل، مردم به دنبال درمان درد دندان در چند دقیقه می شوند زیرا نمی توانند تا زمان مراجعه به دندانپزشک درد آن را تحمل کنند.

درمان دندان درد در چند دقیقه با روش های گیاهی و دارویی

اغلب اوقات درد دندان در اثر پوسیدگی دندان ایجاد می شود اما امکان دارد در اثر عفونت یا حساسیت لثه، مصرف برخی غذاها و … نیز ایجاد شود. در ادامه ما برخی از بهترین راه حل ها برای تسکین فوری درد دندان را ارائه می دهیم:

    از داروهای مسکن بدون نسخه در داروخانه استفاده کنید.

    می توانید با استفاده از میخک به مدت دوبار در روز درد دندان خود را کاهش دهید، به این ترتیب که یک قاشق چای خوری میخک را به یک فنجان آب اضافه کنید، بگذارید 5 دقیقه بجوشد و بعد از سرد شدن از آن برای از بین برد درد استفاده کنید.

    با استفاده از زیتون و چای سبز می توانید درد دندان را تسکین دهید، به این صورت که یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چای خوری چای سبز به یک فنجان آب اضافه کنید، مواد را روی حرارت ملایم بجوشانید و سپس آنها را در حالی که سرد هستند برای شستشو استفاده کنید.

    محل درد دندان را با آب نمک شستشو دهید.

    با سرکه سفید یا سرکه سیب کمپرس دندانتان را بشویید.

    با گیاهان معطر مانند نعناع و ریحان، دندانتان را شستشو دهید و یا آن ها را به صورت خشک بجوید.

درمان درد دندان و لثه توسط دندانپزشک

درد دندان و عفونت های لثه که اغلب با آن همراه است نیاز به درمان های پزشکی مناسب دارد که پس از تعیین علت دندان درد توسط دندان پزشک درمان می شود:

    استفاده از آنتی بیوتیک ها، هنگامی که درد با تورم لثه یا صورت و یا تب کردن بیمار همراه است.

    کشیدن دندان گزینه ای است که اغلب پزشک برای پوسیدگی های عمیق دندان انجام می دهد، اما با این حال بستگی به ارزیابی وضعیت و تشخیص نیاز دندان بیمار دارد.

    پر کردن دندان هنگام پوسیدگی یکی دیگر از راه های درمان درد دندان در چند دقیقه می باشد، در این روش پوسیدگی دندان باید سطحی باشد که دندان پزشک بتواند آن را از روی دندان برداشته شده و در مواقعی که پوسیدگی عمیق تر باشد و به پالپ و ریشه دندان آسیب زده باشد، باید عصب دندان برداشته می شود.

    در موارد التهاب لثه ، پزشک برای از بین بردن پلاک، باکتری و جرم از سطح دندان، از یک محلول تمیز کننده استفاده می کند و پس از انجام آن به شما یک برنامه درمانی کوتاه مدت برای مرقبت از دندان هایتان در خانه ارائه می دهد.

کدخبر: 872175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟