8 ادویه و سبزیجات درمان کننده را بشناسید

به گزارش رکنا، زیره سیاه ادویه ای است که به عنوان مسکن درد شکم و روده به کار می رود و در درمان سرفه و رفع گرفتگی عضلات نقش دارد. این ادویه خوشبو ادرارآور است و موجب افزایش اشتها و بهبود خواب می شود.

زردچوبه تقویت کننده مغز است و ضد انواع التهاب، روشن کننده پوست بوده و در جلوگیری از سرطان و آلزایمر و رفع افسردگی بسیار به کار می آید.

زنجبیل مسکن درد قاعدگی است، رفع حالت تهوع و درمان استرس با این ادویه تند ممکن است، زنجبیل در درمان قند خون موثر بوده و مانع سرماخوردگی می شود.

گشنیز موجب کاهش التهابات پوستی می شود، درمان بیماری های پوستی و اسهال با آن انجام می شود، خونساز است و در تنظیم عادت ماهانه خانم ها به کار می رود.

سیر بهترین آنتی بیوتیک قوی به حساب می آید، چربی سوز بوده و در درمان سرماخوردگی و کاهش فشار خون کاربرد دارد، سیر موجب سم زدایی بدن می شود و در کاهش وزن اضافه هم آن را دست کم نگیرید.

چوب میخک ضد قارچ است و بی حس کننده، ضد التهاب و ورم است، این چوب مسکن دردهای معده است، مسکن دندان درد و ضد ویروس است. علاوه بر این در تسکین رماتیسم هم موثر است.

دارچین در جلوگیری از آلزایمر و کاهش کلسترول تاثیر آن به اثبات رسیده است، جلوگیری از عفونت و بیماری های قلبی با این ادویه معطر ممکن است. همچنین در تقویت بدن بسیار کاربردی است.

هل ادویه خلط آور است و بهترین عضله بازکن، این ادویه پرکاربرد ضد افسردگی است و در تنظیم ضربان قلب موثر است، هل ضد سرطان بوده و از بین برنده نفخ شکم است.

کدخبر: 860877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟