آیا هویج برای مبتلایان به دیابت مناسب است؟

به گزارش رکنا، در این مقاله به بررسی تأثیرات هویج بر قند خون می پردازیم و روش هایی که هویج می تواند برای سلامتی فرد مبتلا به دیابت مفید باشد را شرح می دهیم.ما همچنین به بررسی شاخص گلایسمیک(GI) هویج ، سالم ترین روش مصرف آن و سایر نکات تغذیه ای برای مبتلایان به دیابت می پردازیم.

بر طبق دستورالعمل های انجمن دیابت آمریکا(ADA) ، از آنجایی که هویج یک سبزی غیرنشاسته ای است، بنابراین افراد مبتلا به دیابت می توانند آزادانه از آن استفاده کنند. در حقیقت، مصرف هویج ممکن است به نفع مبتلایان به دیابت باشد زیرا حاوی ترکیبات زیر است:

1. کاروتنوئیدها

هویج منبع خوبی از رنگدانه هایی به نام کاروتنوئیدها است. در رژیم غذایی، این ترکیبات در درجه اول در میوه ها و سبزیجات نارنجی و زرد وجود دارند.کاروتنوئیدها در میان رنگدانه های موجود در چشم نیز هستند، و فعالیت آنتی اکسیدانی آنها از شبکیه در برابر صدمه ها محافظت می کند. نتایج برخی تحقیقات حاکی از این است که کاروتنوئیدها ممکن است از افراد دیابتی در برابر رتینوپاتی دیابتی محافظت کنند.

رتینوپاتی دیابتی از عوارض شایع دیابت است که می تواند منجر به از بین رفتن بینایی شود. بر اساس یک مطالعه در سال 2015 ، رژیم های غذایی حاوی مقادیر زیادی آلفا و بتاکاروتن، ممکن است در کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نقش داشته باشند. هویج منبعی غنی از این کاروتن ها است، در هر 100 گرم هویج 8285 میکروگرم (میلی گرم) بتا کاروتن و 3،477 میکروگرم آلفا کاروتن وجود دارد.

کربوهیدرات های سالم

مدیریت سطح قند خون هدف اصلی درمان دیابت است. مقدار کل کربوهیدرات هایی که فرد مصرف می کند بر مقدار قند خون فرد تأثیر زیادی دارد.

یک هویج متوسط خام حاوی 5.84 گرم کربوهیدرات است. گرچه مقدار کربوهیدراتها در انواع هویج الزاما کم نیست اما هویج ها منبعی از کربوهیدرات های سالم هستند.

بر اساس دستورالعمل مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها(CDC) ، کربوهیدرات ها باید به طور متوسط، 45 درصد از کالری دریافتی مبتلایان به دیابت را تشکیل دهند.

کدخبر: 838705 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟