شکلات تلخ زندگی تان را شیرین می کند + فیلم
حجم ویدیو: 12.25M | مدت زمان ویدیو: 00:01:40

شکلات تلخ از انواع پرطرفدار شکلات است.

به گزارش رکنا، شکلات تلخ برای بدن فواید زیادی دارد. مهم ترین خواص شکلات تلخ عبارتست از اینکه : خطر حمله قلبی را کاهش می دهد. شکلات تلخ به نوعی دکتر بدن است و فشار خون شما را می تواند متعادل سازد؛ یعنی اگر فشار خون بالا دارید آن را کاهش می دهد و برعکس فشار خون پایین را افزایش می دهد.

مصرف شکلات تلخ در هر سنی پر از فایده است. حتی میانسالان باید شکلات تلخ بخورند. چرا که از میانسالی به بعد نیاز به تقویت هوش بیشتر حس می شود و شکلات تلخ باعث و بانی افزایش هوش دریافتی است.

مصرف شکلات تلخ به ورزشکاران هم به شدت توصیه می شود چراکه هم عضله سازی می کند و هم موجب خونرسانی به عضلات می شود. درنتیجه ورزشکاران می توانند هم قبل از ورزش و هم بعد از تمرینات خود از شکلات تلخ استفاده کنند.

شکلات تلخ بخورید تا غمگین نشوید

شکلات تلخ به دلیل داشتن ماده ای به نام سراتونین موجب خوشحالی در افراد می شود.

برخلاف تصور عموم شکلات تلخ نه تنها موجب چاقی نمی شود بلکه چربی سوز بسیار مفیدی هم هست. پس اگر هم می خواهید انرژی بدن تان تامین شود و هم چربی سوزی کنید و چاق نشوید حتما به شکلات تلخ عادت کنید به عنوان میان وعده ها.

عزیزانی که فرزند دارند حتما از همان دوران کودکی فرزند خود را به خوردن شکلات تلخ عادت دهند تا در بزرگسالی آنها به خوردن شکلات تلخ عادت کنند.

رفع خستگی با شکلات تلخ

از فواید دیگر شکلات تلخ این است که خستگی بدن را از بین می برد که به دلیل کافئین موجود در آن است. بنابراین اگر می خواهید بیشتر در طول شب بیدار بمانید شکلات تلخ را فراموش نکنید.

افرادی که استرس دارند هم از شکلات تلخ استفاده کنند که خاصیت ضد استرس آن ثابت شده است.

کدخبر: 724859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟