موسیقی روی متن زندگی تان را بپذیرید / توصیه های یک روانشناس
حجم ویدیو: 12.25M | مدت زمان ویدیو: 00:01:41

به گزارش رکنا ، دکتر مریم سامانی - روانشناس بالینی - در مورد تفاوت های فردی  در رابطه های زوجی و دو تایی به خبرنگار رکنا گفت: معمولا در این موارد با موضاعاتی مواجه هستیم که افراد آنها را بزرگ کرده اند و با آن رابطه هایشان را به سمت و سوی سردی و بی تفاوتی کشانیده اند .

وی افزود: یکی از مراجعان سال ها بود که از همسرش فاصله گرفته بود و می گفت من و همسرم سالهاست که هر کدام در اتاق های جداگانه و دور از هم می خوابیم و در این مورد هم هیچ مشکلی نداریم.

دکتر سامانی افزود: زمانی که علت را جویا شدم گفت همسرم دائم خر و پف می کند و من از دستش نمی توانستم حتی یک شب را آرام بخوابم.

این روانشناس بالینی ادامه داد آنها پس از چند سال زندگی مشترک دچار اختلاف شدید شده و فاصله عاطفی بین شان ایجاد شده بود .به او گفتم یک لحظه فکر کن به جای این صدای خروپف کسی کنارت نباشد و تو تنهای تنها باشی کدام بهتر است؟  اینکه همسرت باشد و خر و پف کند  یا این که هیچ کس نباشد و تو تنهای تنها در یک اتاق خالی باشی .

دکتر سامانی افزود: مراجع من بی درنگ گفت خب معلوم است بودنش را می خواهم .اگر نباشد خیلی برایم همه چیز سخت می شود با اینکه با هم اختلاف داریم دوستش دارم .

 این روانشناس بالینی ادامه داد: به مراجع ام گفتم همه آدم ها ایزاداتی دارند و رفتارهایی که برای ما ناخوشایند است  به جای فوکوس کردن بر آنها باید یاد بگیریم که آنها را نادیده بگیریم و بپذیریم و عبور کنیم .

در این مورد هم برای اینکه از صدای خر و پف همسرتان اذیت نشوید یک راهکار دارید فکر کنید صدای خروپف اش موسیقی روی متن زندگی شماست. موسیقی متن زندگی ات را قبول کن و به جای جنگیدن با آن  زندگی را به گونه ای دیگر و با یک معنای دیگر نگاه کن.

 دکتر مریم سامانی می گوید: بودن آدم ها همیشه بهتر از  نبودن شان است. دوست داشتن افراد همان گونه که هستند و پذیرفتن شان مساله مهمی است که نیاز است در روابط زوجی و دو تایی تمرین شود.

کدخبر: 717794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟