اگر کمبود خواب دارید کیوی بخورید

کیوی این میوه پرزدار، به دلیل دارا بودن مواد غذایی در رده میوه‌های بسیار مفید قرار دارد. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند.

به گزارش رکنا ، کیوی با داشتن آنتی‎اکسیدان‎ فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد.

ویتامین C موجود در کیوی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می‌کند. کیوی، مقدار بالایی ترکیبات آنتی اکسیدان و ویتامین E دارد که به افزایش تعداد سلول‌های T کمک کرده و باعث سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود. در روز‌های اپیدمی کرونا که موضوع تقویت سیستم ایمنی مطرح است، می‌توان از این میوه برای افزایش ایمنی بدن استفاده کرد.

تاثیر کرونا بر خواب

طبق مطالعات و پژوهش‌های صورت گرفته استرس، اضطراب و کمبود خواب روی عملکرد بدن انسان اثر می‌گذارد. با توجه به شرایط کرونا و تغییر در زمان خواب افراد، این میوه می‌تواند به تنظیم خواب شبانه کمک کند؛ بنابراین توصیه می‌شود به مصرف روزانه کیوی توجه داشته باشید.

وجود ویتامین C فراوان در کیوی می‌تواند سیستم ایمنی‌ بدن را تقویت کند. این آنتی اکسیدان با خنثی کردن بیماری‌ها و محافظت از بدن در برابر ویروس و عفونت، به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند. طبق پژوهش‌های صورت گرفته، بدن، آنتی اکسیدان‌های کیوی را بهتر از سایر میوه‌های آنتی اکسیدان دار دیگر، جذب می‌کند.

کیوی منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها

تحقیقات نشان می‌دهد کیوی به عنوان منبعی غنی از آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند از عملکرد سیستم ایمنی حمایت کرده و احتمال تشدید سرماخوردگی، آنفلوآنزا یا بیماری‌های مشابه را در گروه‌های حساسی، چون سالمندان و کودکان کاهش بدهد. کیوی دارای ویتامین E نیز هست که برای افزایش تعداد سلول‌های نابودگر مفید بوده و منجر به تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

افرادی که نمی‌توانند از یک خواب عمیق و با کیفیت بهره ببرند، می‌توانند با خوردن کیوی این مشکل را حل کنند. این میوه‌ی خوشمزه دارای ترکیبات مفیدی، چون آنتی اکسیدان‌ و سروتونین است که می‌تواند در درمان ناهنجاری‌های خواب سودمند باشد. دانشمندان، تاثیرات مصرف کیوی را بر کیفیت خواب در بزرگسالان دچار مشکلات خواب بررسی کردند و دریافتند مصرف کیوی می‌تواند به خواب رفتن، طول مدت خواب و کیفیت آن را بهبود ببخشد. برای اینکه از بهتر بخوابید فقط کافیست ۲ ساعت قبل از رفتن به رختخواب، ۲ عدد کیوی بخورید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 676141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟