از این مواد غذایی غافل نشوید

برای بسیاری از پزشکان این نکته محرز شده که بهترین راه برای تقویت انرژی، مبارزه با بیماری ها، و ... انتخاب موادی است که نیروگاه های تغذیه ای هستند.

به گزارش رکنا ، به گفته محققان دانشگاه ایلینوی، ۸ انتخاب برتر پزشکان در میان مواد اولیه غذایی از این قرار است:

فلفل قرمز:

این نوع فلفل حاوی ویتامین آ، بتاکاروتن و دیگر کاروتنوئیدها است. به عنوان آنتی اکسیدان، کاروتنوئیدها از آسیب سلولی پیشگیری می کنند و خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی عروقی و آرتریت را کاهش می دهند.

زردچوبه:

یک ضد التهاب قوی است و شبیه مهار کننده های داروییCox۰-۲مانندCelebrexعمل می کند. زردچوبه شرایط التهابی مانند آرتریت و بیماری های التهابی روده را کاهش می دهد.

بلغور گندم:

یک غذای عالی برای بیماران دیابتی است زیرا فیبر بالا و شاخص گلیسمی پایینی دارد و بر خلاف برنج سفید، قند خون را ناگهانی بالا نمی برد.

زیره :

غنی از فیبر و مواد معدنی است. این گیاه با فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی خود، یکی از ادویه های مفید برای افزایش سلامت چشم نیز محسوب می شود.

دانه های چیا:

مصرف این دانه ها یک راه عالی برای دریافت فیبر، چربی های ضروری و پروتئین است. فقط یک اونس از این دانه های کوچک، ۱۰ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین دارد. فیبر موجود در این دانه ها به تثبیت قند خون و جلوگیری از ابتلا به یبوست کمک می کند.

سیر:

کم کالری بوده و سرشار از ویتامین های ب، سی، سلنیوم و روی است که به تولید انرژی و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مصرف سیر راهی عالی برای کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، بهبود سلامت استخوان ها و کاهش ضعف است. مصرف سیر به افزایش طول عمر نیز کمک می کند.

زنجبیل:

دارای خواص شگفت انگیزی آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است و به بهبود مشکلات گوارشی کمک می کند. زنجبیل همچنین به بهبود عوارض شیمی درمانی کمک کرده و مانع تهوع می شود.

عدس:

سرشار از مواد معدنی، پروتئین، فیبر محلول، منگنز، آهن، فسفر، تیامین، پتاسیم، ویتامین ب ۶ است و منبع ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، سلنیوم، منیزیم، و روی محسوب می شود. عدس یک گزینه غذایی سرشار از پروتئین برای گیاه خواران است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟