دمنوش را زیاد بنوش!

همه ما در طول روز به سبب درس، کار و یا زندگی دچار استرس می شویم و ممکن است به سبب این استرس، قدرت حافظه و تفکر ما کاهش یابد.

به گزارش رکنا ، در ادامه این مطلب به معرفی چند دمنوش گیاهی پرداخته ایم. برخی از این دمنوش ها خاصیت آرامش بخشی دارند و می توانند سبب تمدد اعصاب شوند و برخی نیز اثر محرک کنندگی مغز را داشته و می توانند سبب بهبود قدرت حافظه و افزایش کارایی مغزی فرد شوند.

اگر تمایل دارید که با ترکیبات طبیعی و بدون عارضه استرس تان را کم کنید و همچنین قدرت و کارایی مغزتان را بالا ببرید، به شما پیشنهاد می کنم که مطالعه این مطلب را از دست ندهید. با ما همراه باشید.

- دمنوش گل گاوزبان، سنب الطیب ، به لیمو و گل محمدی:

اگر دائما دچار سردردهای عصبی هستید و یا وضعیت گوارش شما به هم ریخته است ، پیشنهاد می کنم که استفاده از این دمنوش ترکیبی را در برنامه روزانه تان بگنجانید. گل گاو زبان، طبیعتی گرم داشته و آرام بخش اعصاب، خواب آور و مسکّن سردردهای عصبی است.سنبل طیب هم با طبیعت گرمی که دارد؛ ضدّ نفخ معده و بهبود دهنده اسپاسم های عضلانی است.

خواص به لیمو بسیار مشابه گل گاوزبان است و می تواند در تمدد اعصاب به فرد کمک کند. گل محمدی به عنوان آرام بخش قلب و مفرح اعصاب شناخته شده است .برآیند ترکیب این چهار گیاه سبب می شود که دمنوش حاصله بسیار آرامش بخش باشد و در تجدید قوای ذهنی ، فکری و بدنی فرد اثر سودمندانه ای را بگذارد. البته لازم به ذکر است که مصرف جداگانه هر یک از این ترکیبات نیز می تواند اثرات سودمندانه ای را در آرامش فرد داشته باشد..

- دمنوش زنجبیل

اگر جزو افرادی هستید که دائما در فصل پاییز سرما می خورید ، پیشنهاد من به شما این است که دمنوش زنجبیل را جزو برنامه روزانه خود قرار دهید. علاوه بر انکه زنجبیل در پیشگیری یا بهبود سرماخوردگی و آنفلانزا موثر است، می تواند سموم و مواد زائد از بدن را دور کند و سبب بهبود عملکرد گوارش در فرد نیز بشود. بر اساس مطالعات انجام شده دمنوش زنجبیل سبب بهبود حالت تهوع و دل به هم خوردگی میشود. اگر زنجبیل تازه در اختیار دارید، بهتر است که از آن به جای زنجبیل پودر شده بهره ببرید. برای بهبود طعم دمنوش حاصله می توانید از عسل و برگ های نعناع هم استفاده کنید.

- دمنوش بابونه :

بر اساس تحقیقات به عمل آمده اگر شما از بدخوابی و یا بی خوابی های شبانه رنج می برید و یا زندگی تان مملو از استرس و اضطراب است، مصرف دمنوش بابونه شاید بهترین انتخاب برای شما باشد. این دمنوش، طبیعتی معتدل داشته ( نه گرم و نه سرد) و آرام بخش قدرتمند اعصاب است. علاوه بر آن اثر سودمندانه ای را هم در بهبود مشکلات گوارشی معده و روده داراست و می تواند به طرز موثری سبب بهبود و رفع این مشکلات شود. علاوه بر آن محرک اشتها نیز بوده و خاصیت ملینی نیز دارد.

- دمنوش زعفران:

اگر احساس افسردگی و کسلی می کنید و حوصله انجام کارهای روزمره خود را ندارید، پیشنهاد من به شما این است که از دمنوش زعفران بهره ببرید. زعفران طبیعتی گرم و خشک دارد و به سبب ترکیبات موثره موجود در خود می تواند در پیشگیری و بهبود افسردگی، کاهش فشار خون، تقویت حافظه و پیشگیری از بیماری های قلبی – عروقی مناسب باشد. بر اساس مطالعات جدیدی که در آمریکا بر روی زعفران انجام شد، مشخص شد که این ترکیب بی نظیر در پیشگیری از بروز سرطان بسیار سودمند است. برای تهیه دمنوش زعفران می توانید مقدار مناسبی از زعفران و عسل را در یک لیوان آب در حال جوش بریزید و پس از 5 دقیقه دم کردن، نوش جان کنید.

- دمنوش نعناع:

اگر دائما از مشکلات گوارشی رنج می برید و دچار نفخ معده هستید، دمنوش نعناع را از خودتان جدا نکنید.این ترکیب فوق العاده، طبیعتی معتدل و نسبتا گرم داشته و اثر خارق العاده ای را در آرامش سیستم گوارشی و بهبود مشکلات گوارشی داراست. طبق برخی از مطالعات انجام شده، ترکیب نعناع به سبب دارا بودن خواص آرامش بخشی می تواند اثر مناسبی را در رفع خستگی روزانه و بهبود شادابی فرد نیز داشته باشد. یکی دیگر از اثرات این ترکیب فوق العاده بهبود علائم سرماخوردگی و کاهش دوره نقاهت است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

هانیه جباریان

مشاور تغذیه و رژیم درمانی

کدخبر: 662461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟