درمان میگرن با تزریق بوتاکس

به گزارش رکنا، او درباره نشانه های سردردهای میگرنی گفت: درد میگرن به صورت ضربان دار و غالباً با علائمی مانند تهوع، استفراغ، حساسیت به نور و صدا یا سرگیجه همراه است. البته مبتلایان به میگرن لزوماً تمام این علائم را ندارند و ممکن است در آنها یک تا دو علامت با سردرد دیده شود.
این فوق تخصص آنژیو پلاستی و سکته های مغزی با اشاره به دردهای قبل شروع میگرن بیان کرد: حدود 15 تا 20 درصد مبتلایان به میگرن علائمی را قبل از شروع درد تجربه می کنند که به آن «اورا» می گویند.

این علائم شامل دیدن جرقه های نورانی، استشمام بوی بد، احساس مومور و یا اختلالات چشایی است.
آقامیری ادامه داد: اورا حدود 20 تا 60 دقیقه طول کشیده و اخطاری برای شروع سردرد است.
او درباره علل سردرد میگرنی گفت: عوامل تحریک کننده میگرن در افراد مختلف، متفاوت است، ولی بطور کلی می توان از‫ مصرف شکلات، پنیر، غذا های فرآوری شده، اختلال در خواب، مسافرت، استرس، دوران قاعدگی در خانم ها، تغییرات فصل و آب و هوا، استشمام رایحه ای خاص و نور شدید نام برد. ‬
این فوق تخصص آنژیو پلاستی و سکته های مغزی با اشاره به نحوه تشخیص این سردرد تصریح کرد: تشخیص میگرن بصورت بالینی و با گرفتن شرح حال کامل از بیمار امکانپذیر است و اقدامات پاراکلینیکی مانند نوار مغز، سونوگرافی عروق گردن و مغز، ام آر آی و ... صرفاً برای رد سایر موارد دیگر بوده است.
آقامیری درباره پیشگیری و درمان این نوع سردرد گفت: کنترل میگرن با تغییر سبک زندگی و حذف عوامل محرک سردرد به همراه مصرف دارو امکانپذیر است. یکی از راه های موفق کنترل میگرن که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده، تزریق بوتاکس است که در حال حاضر متد روز درمان این بیماری در کشورهای پیشرفته است.
او ادامه داد: تزریق بوتاکس برای درمان میگرن باید توسط متخصص مغز و اعصاب و در نواحی پیشانی، شقیقه، پشت سر و گردن تزریق شود. در این تزریق می توان در قسمت صورت معیار های زیبایی را هم لحاظ کرد و علاوه بر نقاط خاص درمان، نقاط اضافی برای زیبایی را نیز تزریق کرد و این کار را بصورت دو منظوره انجام داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 651281 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟